KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Micron Inlet Filter (Inside Male Bayonet)

Swedish translation: mikroninloppsfilter (inuti bajonettkopplingens hane)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Micron Inlet Filter (Inside Male Bayonet)
Swedish translation:mikroninloppsfilter (inuti bajonettkopplingens hane)
Entered by: PMPtranslations

21:48 May 25, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Micron Inlet Filter (Inside Male Bayonet)
Tyvärr ingen kontext. Har ingen bra figur heller.

Apparatur för flytande kväve.
PMPtranslations
mikronfilter (i inloppsbajonett)
Explanation:
eller
mikroninloppsfilter
eller
mikroninsugningsfilter

male?!? bayonet (It could hardly be female)
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
"female bayonet" existerar. Därför får det bli som nedan... Tack allihop!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1mikronfilter (i inloppsbajonett)
Mats Wiman
4micron inloppsfilter (inuti bajonettkopplingsdonets hane)
Sven Petersson
4micron ingångsfilter (inuti bajonett hankontakt)Hans-Bertil Karlsson


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mikronfilter (i inloppsbajonett)


Explanation:
eller
mikroninloppsfilter
eller
mikroninsugningsfilter

male?!? bayonet (It could hardly be female)

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
"female bayonet" existerar. Därför får det bli som nedan... Tack allihop!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: mikronfilter är bättre svenska än micron filter!
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
micron ingångsfilter (inuti bajonett hankontakt)


Explanation:
micron är storlek på filtret (eller rättare sagt hur stora partiklar det filtrerar bort / släpper igenom).

hankontakt är ju en "elektrisk term", i det här fallet är det kanske en annan "hankoppling"

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
micron inloppsfilter (inuti bajonettkopplingsdonets hane)


Explanation:
Implicit in answer.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14078