KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

metering business

Swedish translation: elmätarbranschen


19:46 Dec 3, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: metering business
Also in the UK, XX suffered as it failed to deliver on a widely expected disposal of its metering business

Vad kallar man "metering business" (som väl bland andra Invensys, ABB, Siemens m.fl har) på svenska?

Mätningsutrustning? Mätutrustning/mätinstrument?
caroline persson
Sweden
Swedish translation:elmätarbranschen
Explanation:
tror jag mig tro, att de menar.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack alla! Era svar och mina egna efterforskningar har lett mig fram till elmätningsverksamhet, alternativt affärsområdet elmätning. Hälsningar Caroline
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1elmätarbranschenReino Havbrandt
4mätinstrumentsverksamhetHans-Bertil Karlsson
4mätarverksamhet
Klas Törnquist


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mätarverksamhet


Explanation:
...är väl inte riktigt bra, men det verkar handla om t ex elmätare och andra typer av mätare.


    Reference: http://www.fastobjects.com/de/FO_DE_MK_IA_Erfolgsgeschichten...
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mätinstrumentsverksamhet


Explanation:
tycker jag låter rätt OK även om det är låååååångt

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elmätarbranschen


Explanation:
tror jag mig tro, att de menar.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026
Grading comment
Tack alla! Era svar och mina egna efterforskningar har lett mig fram till elmätningsverksamhet, alternativt affärsområdet elmätning. Hälsningar Caroline

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jenny Johansson
4 hrs