KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

supply from switchboard

Swedish translation: matningsspänning från elcentral


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:supply from switchboard
Swedish translation:matningsspänning från elcentral
Entered by: tauvon

09:09 Dec 5, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: supply from switchboard
Vad är det korrekta sättet att uttrycka detta på?
spänning från kopplingstavla?
tauvon
Sweden
matningsspänning från elcentral / kopplingsskåp
Explanation:
Även stora elskåp på ett par kubikmeter kallas så. Se länken fråm em av europas största skåptillverkare

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-05 09:15:57 GMT)
--------------------------------------------------

Kopplingstavla är kanske korrekt, men låter lite gammaldags i mina öron. Typ de där träplattorna med svartlackerade elmätare etc på som man såg i lägenheterna förr i tiden
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack för ett bra svar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1matningsspänning från elcentral / kopplingsskåpHans-Bertil Karlsson
4matningsspänning från [telefon]växel
Rasmus Carlsson


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
matningsspänning från elcentral / kopplingsskåp


Explanation:
Även stora elskåp på ett par kubikmeter kallas så. Se länken fråm em av europas största skåptillverkare

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-05 09:15:57 GMT)
--------------------------------------------------

Kopplingstavla är kanske korrekt, men låter lite gammaldags i mina öron. Typ de där träplattorna med svartlackerade elmätare etc på som man såg i lägenheterna förr i tiden


    Reference: http://www.rittal.de
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack för ett bra svar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
28 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
matningsspänning från [telefon]växel


Explanation:
Om det handlar om en telefonväxel, så rör det sig om den spänning som ligger i kablarna från växeln ut till telefonerna.

Rasmus Carlsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 401




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Rasmus Carlsson