KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

lift pump

Swedish translation: matarpump


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lift pump
Swedish translation:matarpump
Entered by: Reino Havbrandt

11:53 Dec 6, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: lift pump
diesel med högtrycksinsprutning, det finns en högtryckspump också. Det har översatta med lyftpump, men jag tycker det låter konstigt.
lift pump

matningspump#
Reino Havbrandt
Sweden
matarpump
Explanation:
matarpumpen sitter melllan bräsletanken och bräsle´filtert resp. insprutningspumpen ("högrtryckspump")
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack! Matarpump blir bra, jag för in det i ordlistan
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5matarpump
Lennart Helgesson
3luftpump ?Hans-Bertil Karlsson


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
luftpump ?


Explanation:
Det är inte så att det är felstavat och att det ska vara en luftpump (något slags turbo?)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
matarpump


Explanation:
matarpumpen sitter melllan bräsletanken och bräsle´filtert resp. insprutningspumpen ("högrtryckspump")

Lennart Helgesson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 659
Grading comment
Tack! Matarpump blir bra, jag för in det i ordlistan