KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Led Surge Indicator

Swedish translation: lysdiod för överspänningsskydd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Led Surge Indicator
Swedish translation:lysdiod för överspänningsskydd
Entered by: tauvon

14:59 Dec 9, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Led Surge Indicator
Indikator på utrustning som ska skydda datorn mot spänningstoppar i elnätet. "Indicate the surge is protecting your equipment "
tauvon
Sweden
lysdiod (för spänningstoppar)
Explanation:
LED = lysdiod

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 15:47:28 (GMT)
--------------------------------------------------

eller \"lysdiod för överspänningsskydd\" kanske är bättre.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack - förslag nummer två låg bäst i munnen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2lysdiod (för spänningstoppar)
Klas Törnquist
4överspänningsskyddets lysdiodReino Havbrandt


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lysdiod (för spänningstoppar)


Explanation:
LED = lysdiod

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 15:47:28 (GMT)
--------------------------------------------------

eller \"lysdiod för överspänningsskydd\" kanske är bättre.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191
Grading comment
Tack - förslag nummer två låg bäst i munnen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
44 mins
  -> Tackar!

agree  Mario Marcolin
1 hr
  -> Tackar!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
överspänningsskyddets lysdiod


Explanation:
Surge = surge protector > överpänningsskydd


    Reference: http://www.kamic.se/pdf/spann.pdf
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026