KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

pump skid

Swedish translation: flyttbar plattform


15:28 Dec 11, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pump skid
... oil for quick field installation. A removeable basket strainer is
provided on the inlet side of the pump skid. A 3-way valve is ...

cheers, L
Lisa Lloyd
Swedish translation:flyttbar plattform
Explanation:
Det kan hända att "skidd" (som asptech förslår) finns som ord i dessa speciella sammanhang men det är nog inte många som vet vad det betyder.
Själv skulle jag översätta det med ngt i stil med:
... sidan av den flyttbara plattform som pumpen är monterad på."
För själva iden med en "skid" är att pumpanordningen är monterad på en bas/plattform vilket betydligt underlättar förflyttningen av pumpsystemet, ngt som är viktigt vid vissa förhållanden.
Om du letar på Google på "pump skid" så hittar du massor av bilder på små och stora "skids".
Men som sagt - det kan hända att "skidd" används i de här speciella sammanhangen och i så fall är det väl den bästa "översättningen".
Selected response from:

Rottie
Grading comment
pumpenheten vill kunden att det skulle kallas - tack för utförlig förklaring!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pumpskiddasptech
4flyttbar plattform
Rottie


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pumpskidd


Explanation:
en bottenram av stål som pumpen och pumpmotorn är monterade på

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1702

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flyttbar plattform


Explanation:
Det kan hända att "skidd" (som asptech förslår) finns som ord i dessa speciella sammanhang men det är nog inte många som vet vad det betyder.
Själv skulle jag översätta det med ngt i stil med:
... sidan av den flyttbara plattform som pumpen är monterad på."
För själva iden med en "skid" är att pumpanordningen är monterad på en bas/plattform vilket betydligt underlättar förflyttningen av pumpsystemet, ngt som är viktigt vid vissa förhållanden.
Om du letar på Google på "pump skid" så hittar du massor av bilder på små och stora "skids".
Men som sagt - det kan hända att "skidd" används i de här speciella sammanhangen och i så fall är det väl den bästa "översättningen".

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361
Grading comment
pumpenheten vill kunden att det skulle kallas - tack för utförlig förklaring!