KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

printer driver layout xml file

Swedish translation: xml layoutfil för skrivardrivrutinen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:printer driver layout xml file
Swedish translation:xml layoutfil för skrivardrivrutinen
Entered by: Bo Hellenbrandt

15:49 Dec 14, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: printer driver layout xml file
Failed to load printer driver layout xml file
Bo Hellenbrandt
Sweden
xml layoutfil för skrivardrivrutinen
Explanation:
Förmodar att originalet kommer från Asien. De har ett märkligt sätt att hantera driver (eller rättare sagt att använda ordet). Allting som de inte har någon beteckning för hamnar under Driver :-(

Emellertid är det här en layoutmall som laddas ner i skrivaren och de ytterligare utskriftsdata som man sedan skickar från sin applikation "tankas ner" i den här mallen.

Så, har jag gjort en mall för brevpapper, behöver jag bara skicka taggad XML-data, så hamnar det på rätt plats i brevet.

Du får kanske anpassa meningen ovan så att den passar resten av texten.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack! Originalet kommer faktiskt från England? Men man kan ju undra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5xml layoutfil för skrivardrivrutinenHans-Bertil Karlsson
2skrivardrivrutinens layout-fil i xml-formatReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
skrivardrivrutinens layout-fil i xml-format


Explanation:
k


    Reference: http://www.winbas.com/help/WinBasSysteminstllningar.htm
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
xml layoutfil för skrivardrivrutinen


Explanation:
Förmodar att originalet kommer från Asien. De har ett märkligt sätt att hantera driver (eller rättare sagt att använda ordet). Allting som de inte har någon beteckning för hamnar under Driver :-(

Emellertid är det här en layoutmall som laddas ner i skrivaren och de ytterligare utskriftsdata som man sedan skickar från sin applikation "tankas ner" i den här mallen.

Så, har jag gjort en mall för brevpapper, behöver jag bara skicka taggad XML-data, så hamnar det på rätt plats i brevet.

Du får kanske anpassa meningen ovan så att den passar resten av texten.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack! Originalet kommer faktiskt från England? Men man kan ju undra