KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Commonwealth of Northern Mariana Islands

Swedish translation: Nordmarianerna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Commonwealth of Northern Mariana Islands
Swedish translation:Nordmarianerna
Entered by: Reino Havbrandt

15:12 Dec 17, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Commonwealth of Northern Mariana Islands
** Includes American Samoa, the Commonwealth of Northern Mariana Islands, Guam, Puerto Rico, and the U.S. Virgin Islands.

** Omfattar Amerikanska Samoa, samväldet på norra Mariana-öarna, Guam, Puerto Rico och Virgin Islands i USA.
Reino Havbrandt
Sweden
Nordmarianerna
Explanation:
enligt t.ex. NE

Nordmarianerna är ett samvälde i västra Stilla havet som tillhör USA. Ytan är 457 km² och ön har 77 300 invånare. Nordmarianerna består av 16 av de 17 öarna i Marianerna.
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
Tack! Det står i NE, så jag tror på det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Nordmarianerna
Ulla Lundquist
4Norra Marianaöarna
Maria Bertilsson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
commonwealth of northern mariana islands
Norra Marianaöarna


Explanation:
commonwealth brukar inte översättas, se bra länk nedan med tillhörande ISO-landskoder.


    Reference: http://sv.wikipedia.org/wiki/Landskod
Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 521

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Nordmarianerna


Explanation:
enligt t.ex. NE

Nordmarianerna är ett samvälde i västra Stilla havet som tillhör USA. Ytan är 457 km² och ön har 77 300 invånare. Nordmarianerna består av 16 av de 17 öarna i Marianerna.


    Reference: http://www.susning.nu
Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87
Grading comment
Tack! Det står i NE, så jag tror på det.