KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Generate LabVIEW code interactively based on state machine architectures

Swedish translation: Att interaktivt skapa LabView-kod baserat på tillståndsmaskiners arkitektur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Generate LabVIEW code interactively based on state machine architectures
Swedish translation:Att interaktivt skapa LabView-kod baserat på tillståndsmaskiners arkitektur
Entered by: JessicaC

22:30 Dec 17, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Generate LabVIEW code interactively based on state machine architectures
Generate LabVIEW code interactively based on state machine architectures

Allmänt hjärnsläpp...
Karin Hallberg
Spain
Att interaktivt skapa LabView-kod baserat på tillståndsmaskiners arkitektur
Explanation:
State machine = tillståndsmaskin.
Arkitektur kan även vara struktur eller liknande.
Meningen behöver kanske masseras lite...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 08:33:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Varumärket är LabVIEW (med VIEW i versaler)...
Selected response from:

JessicaC
Grading comment
tack o god jul!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Att interaktivt skapa LabView-kod baserat på tillståndsmaskiners arkitektur
JessicaC
1Ja..Reino Havbrandt


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Ja..


Explanation:
kanske: Skapa LabWIEW-kod interaktivt, baserat på dagens maskinarkitekturer
då tänker jag att state är den här odrägliga konsturktionen state-of-the-art, men man kan ju aldrig veta.
Ska nog rita av en soppburk i stället, det är säkert bättre så här sent på natten.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Att interaktivt skapa LabView-kod baserat på tillståndsmaskiners arkitektur


Explanation:
State machine = tillståndsmaskin.
Arkitektur kan även vara struktur eller liknande.
Meningen behöver kanske masseras lite...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 08:33:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Varumärket är LabVIEW (med VIEW i versaler)...

JessicaC
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 320
Grading comment
tack o god jul!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roger Sjölander: Definitivt tillståndsmaskin. Och lite massage är ju allitd behagligt.
13 mins
  -> Tack, Roger!

agree  Sven Petersson
17 mins
  -> Tack, Sven!

agree  Reino Havbrandt: Tillståndsmaskiner låter kul det köper jag, även om det inte ingick i min ettåriga programmerarutbildning :-)
4 hrs
  -> Tack, Reino!

agree  Hans-Bertil Karlsson: Jag måste dock säga att TILLSTÅNDSMASKIN är ett av de fulaste och sämsta ord jag sett på mycket länge. Typiskt fall där en icke språkkunnig tekniker gör en översättning som sedan blir standard (tror jag i alla fall..)
8 hrs
  -> Tack, Hans-Bertil!

agree  Henrik Brameus
14 hrs
  -> Tack, Henrik!

agree  Mario Marcolin: statusmaskin förekommer också ( ändliga sådana har jag jobbat med)
23 hrs
  -> Tack, Mario!