KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

lentil screw

Swedish translation: spårskruv med kullrigt försänkt huvud


17:46 Dec 27, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: lentil screw
Jag hittade en sån skruv i en monteringsbeskrivning till en gasgrill. Vad är det för slags djur ?
Paul Svensson
Swedish translation:spårskruv med kullrigt försänkt huvud
Explanation:
i Engström finns ovanstående övers av
lentil slotted head bolt
Om man titar på bilden av din grill (se ref?) så verkar pos C Lentil screw vara ett par plåtskruvar med kullrigt huvud, om de är försänkta eller inte går inte att avgöra. Du kanske har bättre bilder hos dig?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-02 13:40:57 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

http://www.nykvarn.com/klotterplank/messages/365.html

Visst kan ett kullrigt huvud liknas vid en lins,
men om en sådan teknisk term ändå finns,
får vi väl understundom veta,
när gatorn fått tid att på nätet leta.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1skruv med ovalt huvud
Sven Petersson
4spårskruv med kullrigt försänkt huvudReino Havbrandt
2linsformad skruv
Jenny Johansson


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
skruv med ovalt huvud


Explanation:
Förmodligen en självgängande skruv med ovalt huvud (lentil-head self-tapping screw).


    Reference: http://www.allmetalcorp.com/htm/pg8_8_00.htm
    Reference: http://www.charbroil.com/docVault/Manuals/463230703.pdf
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14132

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henrik Brameus
5 days
  -> Thank you very much!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spårskruv med kullrigt försänkt huvud


Explanation:
i Engström finns ovanstående övers av
lentil slotted head bolt
Om man titar på bilden av din grill (se ref?) så verkar pos C Lentil screw vara ett par plåtskruvar med kullrigt huvud, om de är försänkta eller inte går inte att avgöra. Du kanske har bättre bilder hos dig?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-02 13:40:57 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

http://www.nykvarn.com/klotterplank/messages/365.html

Visst kan ett kullrigt huvud liknas vid en lins,
men om en sådan teknisk term ändå finns,
får vi väl understundom veta,
när gatorn fått tid att på nätet leta.



    Reference: http://www.charbroil.com/docVault/Manuals/463230703.pdf
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
linsformad skruv


Explanation:
Ren gissning.

Jenny Johansson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 28