KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

banners

Swedish translation: banner, bannern, banners, webbreklam


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:banner
Swedish translation:banner, bannern, banners, webbreklam
Entered by: Terese Whitty

03:28 Dec 29, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: banners
Banner advertising on Internet pages.
Terese Whitty
United States
banner
Explanation:
...heter det på svenska också.

http://www.advantage.msn.se/flattened/B29CA6FE-CDE6-491E-BB8...
En banner är ett rektangulärt annonsutrymme som kan ha ett antingen statiskt eller animerat innehåll

http://susning.nu/Banner:
Ordet banner är engelska för banér eller fana. Till svenska har detta ord lånats in under dotcom-boomen i slutet av 1990-talet i betydelsen (avlång) reklamruta i (överdelen av) en webbsida.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 06:42:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Banners i plural, bannern i bestämd form.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för bra förklaring!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bannermyrwad
4Baner
Empty Whiskey Glass


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Baner


Explanation:
Baner


    Reference: http://www.foreignword.com/Tools/dictsrch.htm
Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
banner


Explanation:
...heter det på svenska också.

http://www.advantage.msn.se/flattened/B29CA6FE-CDE6-491E-BB8...
En banner är ett rektangulärt annonsutrymme som kan ha ett antingen statiskt eller animerat innehåll

http://susning.nu/Banner:
Ordet banner är engelska för banér eller fana. Till svenska har detta ord lånats in under dotcom-boomen i slutet av 1990-talet i betydelsen (avlång) reklamruta i (överdelen av) en webbsida.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 06:42:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Banners i plural, bannern i bestämd form.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6085
Grading comment
Tack för bra förklaring!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mattias Kar�n
2 hrs
  -> Tack!

disagree  xxxbamseproz: Håller inte med om "banners" i plural. Möjligen "bannrar".
1856 days