KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

barrel-faced, moly coated

Swedish translation: tunnformad, molybelagd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:barrel-faced, moly coated
Swedish translation:tunnformad, molybelagd
Entered by: xxxMarianne

16:24 Dec 29, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / racing motor
English term or phrase: barrel-faced, moly coated
Specially cam ground, barrel-faced, moly coated domed piston.
xxxMarianne
Belgium
tunnformad, molybdenbelagd
Explanation:
Ren gissning

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-29 18:25:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Det ska vara ett svar till avgivet, varför ser jag det inte?


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 07:38:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Det man hittar på webben när man Googlar på \"barrel-faced\" handlar mest om kolvringar, men även \"barrel-faced pistons\" förekommer. Kan en kolv vara något tunnformad, dvs den är inte jämnt cylindrisk från toppen till botten?

www.webrodder.com/articles/278/WR0043.pdf innehåller bilder på kolvringar

http://www.briggsracing.com/pdf/wf ipl.pdf kan eventuellt vara det översatta dokumentet?
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack och Gott Nytt År !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sfärisk, molybdenbelagd
Lennart Helgesson
1 +2tunnformad, molybdenbelagdmyrwad


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
tunnformad, molybdenbelagd


Explanation:
Ren gissning

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-29 18:25:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Det ska vara ett svar till avgivet, varför ser jag det inte?


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 07:38:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Det man hittar på webben när man Googlar på \"barrel-faced\" handlar mest om kolvringar, men även \"barrel-faced pistons\" förekommer. Kan en kolv vara något tunnformad, dvs den är inte jämnt cylindrisk från toppen till botten?

www.webrodder.com/articles/278/WR0043.pdf innehåller bilder på kolvringar

http://www.briggsracing.com/pdf/wf ipl.pdf kan eventuellt vara det översatta dokumentet?


myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6085
Grading comment
Tack och Gott Nytt År !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: Det är nog kolven som är tunnformad, ja. domed syftar på kolvtoppens välvda form. http://courses.washington.edu/engr100/All_Sections/Engine/Uo...
17 hrs
  -> Tack Reino!

agree  Mario Marcolin
23 hrs
  -> Tack Mario!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sfärisk, molybdenbelagd


Explanation:
Jag utgår från att det är en beskrivning av kolvtoppens form. I det här fallet kan det röra sig om att den är sfärisk (alternativt eventuellt konvex). Domed pekar mer mot den sfäriska formen

Lennart Helgesson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 659