KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

appliance type

Swedish translation: typ av utrustning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:appliance type
Swedish translation:typ av utrustning
Entered by: Erik Hansson

12:46 Dec 30, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: appliance type
Begrepp från internetportal för beställning av hushållsmaskiner och tillbehör.

"appliance type" används som sammanfattande begrepp för "product" och "accessories".

Vad heter det? Säkert inte grunktyp ;-)
Erik Hansson
Germany
typ av utrustning/utrustningstyp
Explanation:
Enkelt och bra?
Selected response from:

Spinlike
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen! Typ av utrustning låter allmänt och bra och passar till både produkt och tillbehör.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3typ av utrustning/utrustningstyp
Spinlike
5typ av apparat
Jenny Johansson
5typ av hushållsapparat
Sven Petersson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
typ av utrustning/utrustningstyp


Explanation:
Enkelt och bra?

Spinlike
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Tack för hjälpen! Typ av utrustning låter allmänt och bra och passar till både produkt och tillbehör.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: men även produkttyp skulle nog fungera även som överordnat begrepp, om ingen risk för sammanblandning finns
1 hr

agree  Terese Whitty
4 hrs

agree  Glenn Viklund: håller med Reino, sammanhanget är avgörande...
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
typ av hushållsapparat


Explanation:
;o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14132

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
typ av apparat


Explanation:
Kort & gott.

Jenny Johansson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 28