KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

felt filter

Swedish translation: filter av konstfiberväv

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:felt filter
Swedish translation:filter av konstfiberväv
Entered by: Anette Herbert

18:45 Jan 13, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / filter
English term or phrase: felt filter
filter på en oxygenkoncentrator

felt är ett konstfibermaterial vad jag förstår men som väl känns som filt/duk. Men vad ska det kallas på svenska, för inte kan vi kalla det filtfilter!
Anette Herbert
filter av konstfiberväv
Explanation:
hittade jag på Google.
Eller Konstfibervävsfilter - lite otympligt dock.


väv för industribruk/ Kompass företagssökning ...
... Industrityger av lin. Industrityger av konstfiber. Fabrics, industrial, polyamide/nylon. ... ***Industrityger
för filter ***. Industrityger för arbetskläder. ...
products.kompass.com/sv/textil,%20tyg,%20l%E4der,%20skor.%20reseffekter/ v%E4v%20f%F6r%20industribruk/index.ph - 57k - En caché - Páginas similares
[ Más resultados de products.kompass.com ]

Selected response from:

Rottie
Grading comment
Tack för hjälpen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1filter av konstfiberväv
Rottie
1textilfilter
uffe


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
filter av konstfiberväv


Explanation:
hittade jag på Google.
Eller Konstfibervävsfilter - lite otympligt dock.


väv för industribruk/ Kompass företagssökning ...
... Industrityger av lin. Industrityger av konstfiber. Fabrics, industrial, polyamide/nylon. ... ***Industrityger
för filter ***. Industrityger för arbetskläder. ...
products.kompass.com/sv/textil,%20tyg,%20l%E4der,%20skor.%20reseffekter/ v%E4v%20f%F6r%20industribruk/index.ph - 57k - En caché - Páginas similares
[ Más resultados de products.kompass.com ]



Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: alt fiberfilter
12 hrs
  -> Tack (och välkommen tillbaka :-))!

2 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
textilfilter


Explanation:
en allmännare benämning.

uffe
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 46