protocol monitor

Swedish translation: protokollmonitor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:protocol monitor
Swedish translation:protokollmonitor
Entered by: Sven Petersson

21:39 Jan 25, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Medical equipment
English term or phrase: protocol monitor
Hela "uttrycket":

ADAPTOR, Y, 2 MALE SUBMIN TO 1 FEMALE SUB-MIN. Convert from Protocol Monitors to all Critikon submin cuffs.

Protokoll-övervakare? Nu har jag verkligen kört fast, det enda jag hittar på "protocol monitor" är antingen köttsliga personer med en viss övervakningsuppgift, eller programvara eller komponent för nätverk. Men man skulle ju med ledning av sammanhanget kunna tro att det är någon ytterligare slags koppling...

Jag har inte den blekaste vad som avses i detta sammanhang.

Tacksam för hjälp!!
Gorel Bylund
Sweden
protokollmonitor
Explanation:
Please see references!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Ja det får bli protokollmonitor.

(Din andra referens handlade om nätverksprotokoll vilket inte stämde med sammanhanget, men jag kanske inte var tydlig nog.)

Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4protokollmonitor
Sven Petersson
4 -1protokollbilskärm
Mats Wiman


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
protokollbilskärm


Explanation:
eller
den protokollerande bildskärmen
dvs
vars innehålls led vidare för vidare behandling

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Här avses nog mer än bildskärmen! ;o) Please see http://www.monitoring.welchallyn.com/
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
protokollmonitor


Explanation:
Please see references!


    Reference: http://www.monitoring.welchallyn.com/
    Reference: http://www.nada.kth.se/hacks/whatsold.html
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14487
Grading comment
Ja det får bli protokollmonitor.

(Din andra referens handlade om nätverksprotokoll vilket inte stämde med sammanhanget, men jag kanske inte var tydlig nog.)

Tack så mycket!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search