KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

power bracket

Swedish translation: Fäste med spänningsmatning, fäste för spänningsmatning


08:22 Jan 26, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Medical equipment
English term or phrase: power bracket
Hela uttrycket:
"Power bracket for the power brick of the xyz" där xyz är en typ av patientmonitor.
Gorel Bylund
Sweden
Swedish translation:Fäste med spänningsmatning, fäste för spänningsmatning
Explanation:
www.mockett.com/static/PB1.htm:
A bent steel bracket that screws under desktop and holds an optional power strip, into which can be plugged desktop devices.
Jag tror att det är fråga om en fästbygel, antingen med möjlighet att ansluta andra enheter, eller också helt enkelt fästbygel för strömförsörjningen. Svårt att veta utan mer info.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Fästbygel får det bli.

Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Fäste med spänningsmatning, fäste för spänningsmatningmyrwad
4bygelHans-Bertil Karlsson


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bygel


Explanation:
Bracket är ju i allmänhet en bygel för upphängning av diverse saker. Kanske försöker man här förtydliga vad bygeln ska vara till (nätaggregatet alltså).

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Fäste med spänningsmatning, fäste för spänningsmatning


Explanation:
www.mockett.com/static/PB1.htm:
A bent steel bracket that screws under desktop and holds an optional power strip, into which can be plugged desktop devices.
Jag tror att det är fråga om en fästbygel, antingen med möjlighet att ansluta andra enheter, eller också helt enkelt fästbygel för strömförsörjningen. Svårt att veta utan mer info.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6079
Grading comment
Fästbygel får det bli.

Tack så mycket!