KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Fife-direction

Swedish translation: 5-riktnings nyckeldon


08:04 Mar 9, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Fife-direction
Kontext: säkerhetsbrytare
• Fife-direction operation key entry

• Fife-riktning driftnyckelinsättning
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:5-riktnings nyckeldon
Explanation:
Schneider Electric Sverige kallar sina gränslägesbrytare avsedda för säkerhetsanordningar för "förreglingsbrytare". Ofta kan manöverhuvudet på dessa vridas i olika riktningar för anpassning till olika montagefall. "Operation key" avser troligtvis en "nyckel" som går in i en öppning och påverkar brytaren, på svenska "nyckeldon".
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
tack!: nyckeldonet kan vridas i fem riktningar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
45-riktnings nyckeldonmyrwad
1femvägs
Klas Törnquist


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
femvägs


Explanation:
Vild gissning: felstavning av "five direction"

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 09:27:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Eller \"femläges\"?

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
5-riktnings nyckeldon


Explanation:
Schneider Electric Sverige kallar sina gränslägesbrytare avsedda för säkerhetsanordningar för "förreglingsbrytare". Ofta kan manöverhuvudet på dessa vridas i olika riktningar för anpassning till olika montagefall. "Operation key" avser troligtvis en "nyckel" som går in i en öppning och påverkar brytaren, på svenska "nyckeldon".


    Reference: http://www.schneider-electric.se
myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6079
Grading comment
tack!: nyckeldonet kan vridas i fem riktningar