KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

MS in telecommunications

Swedish translation: civilingenjör


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:MS in telecommunications
Swedish translation:civilingenjör
Entered by: Reino Havbrandt

06:07 Mar 10, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: MS in telecommunications
In addition, he was instrumental in expanding Southeast Asia regional sales at Tellabs. Mr. Gyursanszky earned an MS in telecommunications from Helsinki University of Technology.

Dessutom bidrog han starkt till att expandera den regionala sydostasiatiska försäljningen vid Tellabs. Anthony Gyursanszky blev teknologie magister i telekommunikation vid Helsingfors tekniska högskola
Reino Havbrandt
Sweden
civilingenjör
Explanation:
är vad jag kallas i Sverige, samtidigt som det står Master of Science in Applied Physics etc på mitt engelska betyg. (Diplomingenieur är tyska för civilingenjör.)
Selected response from:

Eva Gustavsson
Grading comment
Tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1civilingenjör
Eva Gustavsson
5magistersexamen i telekommunikation/diplomingenjörKristina Thorne


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ms in telecommunications
magistersexamen i telekommunikation/diplomingenjör


Explanation:
...med specialisering i telekommunikation. Antagligen det senare alternativet om det är fråga om Otnäs.

Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 775

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
civilingenjör


Explanation:
är vad jag kallas i Sverige, samtidigt som det står Master of Science in Applied Physics etc på mitt engelska betyg. (Diplomingenieur är tyska för civilingenjör.)

Eva Gustavsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 278
Grading comment
Tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henrik Brameus: MS ska nog vara MSc, viket blir civilingenjor (telekom)
1 hr
  -> Tack, jag ville också ha det till MSc, men hittade faktiskt båda förkortningarna vid sökning på Google.