KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Potential equalisation (PE) connector

Swedish translation: potentialutjämningskontakt


00:40 Sep 8, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Potential equalisation (PE) connector
"Kontaktuttag" på en pump.
Jag har bara frasen ovan + "potentieal equalisation point".
Marie Eriksson
Swedish translation:potentialutjämningskontakt
Explanation:
Instämmer i svens svar ovan, men vill bara göra dig observant på att inte glömma (PE) = skyddsjord, som är mycket viktigt i det här sammanhanget!

Det är en extra jordning då man kanske inte förlitar sig på den skyddsjord som "följer med" i anslutningskabeln
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack båda två. Jag ska inte glömma skyddsjord./ME
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1potentialutjämningskontakt
Sven Petersson
4potentialutjämningskontaktHans-Bertil Karlsson


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
potentialutjämningskontakt


Explanation:
"potentialutjämning" scores 183 Google hits.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: And score another hit from Hans!
50 mins
  -> Thank you very much!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
potentialutjämningskontakt


Explanation:
Instämmer i svens svar ovan, men vill bara göra dig observant på att inte glömma (PE) = skyddsjord, som är mycket viktigt i det här sammanhanget!

Det är en extra jordning då man kanske inte förlitar sig på den skyddsjord som "följer med" i anslutningskabeln

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack båda två. Jag ska inte glömma skyddsjord./ME