KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Status Monitors

Swedish translation: statusindikering


05:14 Sep 22, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Status Monitors
Computers
Annika
Swedish translation:statusindikering
Explanation:
eller statusvisning
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1statusmonitor (-er)Hans-Bertil Karlsson
5 +1bildskärmarnas läge / status / tillstånd
Mats Wiman
5statusövervakare
CCW
4statusindikeringlarserik
4statusövervakninglarserik


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
statusmonitor (-er)


Explanation:
Behöver inte översättas men om du "måste" så:

Visning av skrivarens utskriftsförlopp

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
7 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bildskärmarnas läge / status / tillstånd


Explanation:
eller
bildskärmstillsånd
tillståndet hos bildskärmarna


    Native Swede with computer knowledge since 1981
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: Nej du Mats - det handlar inte om bildskärm utan om ett fönster som visar en utskrifts förlopp
2 days 7 hrs

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
statusindikering


Explanation:
eller statusvisning

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 608

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
statusövervakning


Explanation:
det här är ett förslag från Microsoft Glossary - som inte alltid har rätt. En av Sveriges mest spridda felöversättningar är väl "Common Files" = gemensamma filer, som Microsoft har översatt till Vanliga filer.

Om du ska ha statusövervakning eller något av de förslag du fått tidigare, hänger lite grann på sammanhanget.

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 608

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
statusövervakare


Explanation:
enligt Microsoft, "status monitor" = "statusövervakare"

Ex:
"Status monitor always on top" = "Placera alltid statusövervakaren överst"

"Fax Status Monitor Options" = "Alternativ för Faxstatusövervakaren"


    egen erfarenhet
    Microsoft's Glossary for Developers
CCW
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 169