KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Print jobs

Swedish translation: utskrift eller utskriftsjobb


11:09 Sep 22, 2001
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Print jobs
Computers
Annika
Swedish translation:utskrift eller utskriftsjobb
Explanation:
enligt Microsofts standardterminologi

"utsktift" är vanligare.

Ex:
"Word is currently printing. Quitting Word will cancel all pending print jobs. Do you want to quit Word? = Utskrift pågår. Om du avslutar Word avbryts alla väntande utskrifter. Vill du avsluta Word?" - TXT, Windows, Word 2000

"Cancel print job = Avbryt utskriftsjobb" - TXT, Windows, Word 2000

"To cancel the current print job, double-click the Print Status icon on the status bar. = Du kan avbryta en utskrift genom att dubbelklicka på Skrivar-ikonen i statusfältet." - TXT, Windows, Word 2000
Selected response from:

CCW
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Skrivarjobb
Mats Wiman
5utskriftsköHans-Bertil Karlsson
5 -1utskrift eller utskriftsjobb
CCW


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Skrivarjobb


Explanation:
möjl
printjobb


    Native Swede with computer knowledge since 1981
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wikberg
35 mins

disagree  CCW: se mitt svar nedan
2 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
utskriftskö


Explanation:
Det handlar förmodligen om de jobb som ligger på kö för att skrivas ut (alltså om du beordrat flera utskrifter och skrivaren inte hunnit med dem än)

Kan ibland lite slarvigt kallas "utskriftsjobb" också..


    aorgine
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
1 hr

disagree  Mats Wiman: No such context is indicated
2 hrs
  -> eftersom det står "jobs" i plural, brukar det handla om "kön"

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
utskrift eller utskriftsjobb


Explanation:
enligt Microsofts standardterminologi

"utsktift" är vanligare.

Ex:
"Word is currently printing. Quitting Word will cancel all pending print jobs. Do you want to quit Word? = Utskrift pågår. Om du avslutar Word avbryts alla väntande utskrifter. Vill du avsluta Word?" - TXT, Windows, Word 2000

"Cancel print job = Avbryt utskriftsjobb" - TXT, Windows, Word 2000

"To cancel the current print job, double-click the Print Status icon on the status bar. = Du kan avbryta en utskrift genom att dubbelklicka på Skrivar-ikonen i statusfältet." - TXT, Windows, Word 2000


    Native Swede with computer knowledge since 1985
    Microsoft's Windows Glossary for Developers
CCW
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 169

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hans-Bertil Karlsson: Beror på! I plural (jobs) brukar det oftast handla om kön, inte vad som händer i det enskilda programmet.
37 mins