KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Photo card slot

Swedish translation: Kortplats för digitalt foto


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Photo card slot
Swedish translation:Kortplats för digitalt foto
Entered by: Monica Berntsson

02:55 Sep 23, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Photo card slot
"With a digital photo card slot photos can be printed out directly without using a PC."
Monica Berntsson
Sweden
kortplats för digitalt foto
Explanation:
fack för ett datakort för att kunna skriva ut direkt utan att använda en dator
Selected response from:

Linda Joelsson
Sweden
Grading comment
Tack igen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fack för minneskort (från digitalkamera)Hans-Bertil Karlsson
5fack för minneskort (från digitalkamera)Hans-Bertil Karlsson
5kortplats för digitalt foto
Linda Joelsson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kortplats för digitalt foto


Explanation:
fack för ett datakort för att kunna skriva ut direkt utan att använda en dator


    Egen erfarenhet
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186
Grading comment
Tack igen!

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fack för minneskort (från digitalkamera)


Explanation:
Sorry Linda, men någon kortplats för digitalt foto existerar knappast. Jag förstår precis vad du menar, men formuleringen blir inte bra.

Hälsningar
Hans

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fack för minneskort (från digitalkamera)


Explanation:
Sorry Linda, men någon kortplats för digitalt foto existerar knappast. Jag förstår precis vad du menar, men formuleringen blir inte bra.

Hälsningar
Hans

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265