KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Business printers

Swedish translation: skrivare för yrkesmässigt bruk


13:52 Sep 23, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Business printers
Skrivare. "Business printers"?
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:skrivare för yrkesmässigt bruk
Explanation:
USA och deras floskler!

En skrivare för affärsbruk? Skämta med mig aprilo? Men sådana är de, och vi översättare har ett litet h...e varje gång man ska försöka göra anständig svenska av dreten....
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tusen tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1skrivare för yrkesmässigt brukHans-Bertil Karlsson
4 +1skrivare för kontorsbrukRasero
5professionell skrivare
Linda Joelsson


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
skrivare för yrkesmässigt bruk


Explanation:
USA och deras floskler!

En skrivare för affärsbruk? Skämta med mig aprilo? Men sådana är de, och vi översättare har ett litet h...e varje gång man ska försöka göra anständig svenska av dreten....


    Datajournalist med grafiska applikationer som spec.
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tusen tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rasero: Floskler! Kunde int sagt det bättre själv. Se äver mitt förslag nedan.
29 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
professionell skrivare


Explanation:
bara ytterligare ett förslag men instämmer med ovan! :)


    Egen erfarenhet
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
skrivare för kontorsbruk


Explanation:

Ytterligare ett förslag. Har för mig att ett visst datormonopols s.k. Business-versioner officiellt översattes med "(...)för kontorsbruk".


Rasero
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: Jo! Jag tycker att kontor låter så tråkigt så jag använder hellre "företagsbruk"
9 hrs