KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

running thread

Swedish translation: gängor (etc)


02:09 Oct 1, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: running thread
Running threads with or without luting compound shall not be used.
andreas
Swedish translation:gängor (etc)
Explanation:
Har lite svårt att se vad ordet running betyder. Threads är i vart fall gängor och resten betyder "med eller utan tätningsmassa..."

Jag såg en skiss, där det helt enkelt handlade om en vanlig gängad avslutning. Löpande gängor har jag hört om, men vet inte var?

OK - det var ett försök. Det finns tusentals sajter om detta på nätet!
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack! Hängde också upp mig på "running"
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1gängor (etc)Hans-Bertil Karlsson
4 -1tråd, för hantering av uppdatering av bild
Sven Petersson


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
tråd, för hantering av uppdatering av bild


Explanation:
running thread > tråd, för hantering av uppdatering av bild


    Reference: http://www.nada.kth.se/projects/suproj99/kickflip/ESADocumen...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134
Grading comment
It´s about gas and gas stoves- sorry

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Eva Palm: http://www.redstone.army.mil/history/studies/x.html
2 hrs
  -> Thank you for pointing out my error. I withdraw suggestion. Grab the 4 points Eva!
The asker has declined this answer
Comment: It´s about gas and gas stoves- sorry

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gängor (etc)


Explanation:
Har lite svårt att se vad ordet running betyder. Threads är i vart fall gängor och resten betyder "med eller utan tätningsmassa..."

Jag såg en skiss, där det helt enkelt handlade om en vanlig gängad avslutning. Löpande gängor har jag hört om, men vet inte var?

OK - det var ett försök. Det finns tusentals sajter om detta på nätet!


    native
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack! Hängde också upp mig på "running"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Palm: precis, har också hängt upp mig på ordet "running"
2 days 2 hrs
  -> som så många andra ord i engelskan som är "kosmetika"