KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

air conditioner clutch relay

Swedish translation: kopplingsrelä för luftkonditionering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air conditioning clutch relay
Swedish translation:kopplingsrelä för luftkonditionering
Entered by: xxxMarianne

08:31 Oct 2, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: air conditioner clutch relay
Engine control module ignition supply, cooling fan module, air conditioner clutch relay.
Säkringar i en bil avsedda för ovanstående. Hjälp!
xxxMarianne
Belgium
påslagsrelä för lufkonditioneringen
Explanation:
just för Moster
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, alla tre!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1påslagsrelä för lufkonditioneringen
Mats Wiman
5relä för luftkonditioneringens koppling
Sven Petersson
5 -1relä för inkoppling av ACHans-Bertil Karlsson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
relä för luftkonditioneringens koppling


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
relä för inkoppling av AC


Explanation:
lite förenklat, men man får ju inte vara för exakt i bruksanvisningar för bilar - mer rakt på sak så att Moster I Säffle fattar vad det är när det börjar ryka...

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: "in-"??? Eländet kan väl stängas av oxå!
12 hrs
  -> Förvisso - men tar man hänsyn till detta? Man kan ju stänga av motorn med startnyckeln :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
påslagsrelä för lufkonditioneringen


Explanation:
just för Moster


    Native
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482
Grading comment
Tack för hjälpen, alla tre!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Engberg
1 hr

disagree  Sven Petersson: "på-"??? Eländet kan väl stängas av oxå!
12 hrs

agree  Hans-Bertil Karlsson: Se mitt svar till Sven om startnyckel!
12 hrs