KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Strain

Swedish translation: sila


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strain
Swedish translation:sila

00:38 Oct 19, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Strain
Om bilfärger och hur de anbringas. "Strain before use." Efter det att färgen skall omröras grundligt efter tillsättning av tinner. Filtrera/sila?
Monica Berntsson
Sweden
Sila
Explanation:
Jag skulle gissa på detta - för att alla ingredienser skall blanda sig ordentligt och för att ta bort ojämnheter i "smeten".
Selected response from:

Linda Joelsson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Sila
Linda Joelsson
5sila
Erika Lundgren


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Sila


Explanation:
Jag skulle gissa på detta - för att alla ingredienser skall blanda sig ordentligt och för att ta bort ojämnheter i "smeten".


    Egen gissning
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxMarianne
18 mins

agree  Mats Wiman
32 mins

agree  Fredrik Larsson: Låter lite knepigt men vad annars?
32 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sila


Explanation:
Håller med oavanstående. Einar Engströms Tekniska Ordbok säger följande: "Strain - anstränga, sila, spänna, töja"

Erika Lundgren
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 208