KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

data-intensive applications

Swedish translation: dataintensiva applikationer


04:06 Oct 22, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: data-intensive applications
internet services (providers)
tengstrom
Italy
Swedish translation:dataintensiva applikationer
Explanation:
ganska naturligt, eller?

Kapacitetskrävande applikationer kan vara ett annat alternativ, även "bandbreddskrävande" trots att det senare är ett mycket luddigt begrepp!
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tusen tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dataintensiva applikationerHans-Bertil Karlsson
4datatäta applikationer
Linda Joelsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
datatäta applikationer


Explanation:
Antar att det handlar om dataprogram med mycket data...


    Egen erfarenhet
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dataintensiva applikationer


Explanation:
ganska naturligt, eller?

Kapacitetskrävande applikationer kan vara ett annat alternativ, även "bandbreddskrävande" trots att det senare är ett mycket luddigt begrepp!

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tusen tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Glenn Viklund: ja, eller 'fiberkrävande' säger man ibland..
11 mins