KudoZ home » English to Swedish » Transport / Transportation / Shipping

Trailerhorse

Swedish translation: trailerbock

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Trailerhorse
Swedish translation:trailerbock
Entered by: Hans Näslund

13:21 Oct 13, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: Trailerhorse
Vad kan trailerhorse heta på svenska? Det är alltså fråga om en sorts ram för att hålla fast containrar vid lyft. Jag har hittat två bilder:
http://www.typoprint.se/hualwww/PDFKatalog/TrailerHorse.pdf och
http://www.containertechnics.com/show.php3?name=RR-21FOTweb....

Men finns det någon svensk term? Och vad heter trailerhorse claws?
Hans Näslund
Sweden
trailerbock
Explanation:
är det bästa jag kan komma på
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack! Det blev trailerbock.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5trailerbock
asptech
2Stödbock (för container/trailer/släp)
Mårten Sandberg
2containerbock/containerstöd
Gorel Bylund


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
trailerhorse
containerbock/containerstöd


Explanation:
En gissning - horse betyder ju även sågbock, och den andra länken visar en bild som verkar stödja containern underifrån.

Claws - kan det vara gafflar som i gaffeltruck? (Mera gissningar...)

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 5

37 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Stödbock (för container/trailer/släp)


Explanation:
känns som det som vi brukar kalla bock

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 23

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
trailerbock


Explanation:
är det bästa jag kan komma på


    Reference: http://213.142.7.245/sidan189.htm
asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack! Det blev trailerbock.