KudoZ home » English to Turkish » Accounting

Verify accruals

Turkish translation: tahakkuk kontrolü


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Verify accruals
Turkish translation:tahakkuk kontrolü
Entered by: Umit Altug

07:19 Aug 9, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: Verify accruals
Muhasebe ile ilgili. Malesef daha fazla bilgi yok.
mayis
tahakkuk kontrolü
Explanation:
"tahakkuk kontrolü" veya "tahakkukların konttrol edilmesi". Bağlam olmadığından ayrıntı veremiyorum, ama muhasebede bu kavramın olduğunu ve muhasebe programlarında tahakkuk kontrolü seçeneği olduğunu biliyorum.
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
teşekkür ederim.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2verify = doğrulamak; onaylamak; tahkik etmek; teyit etmekAdil Sönmez
3 +2tahakkuk kontrolüUmit Altug
5tahakkukları onaylamak
Salih1946
5tahakkukları doğrulamakshenay kharatekin
4Bence tahakkuku doğrulayın(teyit edin)METE KUMRU
1tahakkukerhan ucgun


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tahakkuk


Explanation:
tahakkuk/istihkakların teyidi
aynı zamanda accrual'ın yapısından kaynaklanan "artış" gibi bir anlamı da var.

erhan ucgun

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
tahakkuk kontrolü


Explanation:
"tahakkuk kontrolü" veya "tahakkukların konttrol edilmesi". Bağlam olmadığından ayrıntı veremiyorum, ama muhasebede bu kavramın olduğunu ve muhasebe programlarında tahakkuk kontrolü seçeneği olduğunu biliyorum.

Umit Altug
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 10
Grading comment
teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: sanırım Mayıs kripto uzmanlığı falan yapıyor :)
0 min

agree  Emine Fougner
8 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
verify = doğrulamak; onaylamak; tahkik etmek; teyit etmek


Explanation:
Accrue = tahakkuk etmek


İngilizce’den İngilizce’ye sözlüklerde:

Accrual basis = In the context of accounting, practice in which expenses and income are accounted for as if they are earned or incurred, whether or not they have been received or paid. Antithesis of cash basis accounting.

Accrual basis accounting = The most commonly used accounting method, which reports income when earned and expenses when incurred, as opposed to cash basis accounting, which reports income when received and expenses when paid.


“verify accruals” bunlara göre = “Gelir ve giderlerin geçekleştiğinde tahakkuk ettirilmesi;” veya “geçekleştiğinde tahakkuk ettirilen gelirler ve giderler”
anlamına gelmektedir.



Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Patrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)
2 hrs

agree  Emine Fougner
7 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bence tahakkuku doğrulayın(teyit edin)


Explanation:
Yani bir emir cümlesine benziyor.

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tahakkukları doğrulamak


Explanation:
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
TBD Bilişim verify sağlamak (doğruluğunu)
İş Dünyası verify gerçeklemek
İş Dünyası verify doğrulamak
İş Dünyası verify tasdik etmek
İş Dünyası verify doğruluğunu kanıtlamak
İş Dünyası verify tahkik / tetkik etmek

KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
Genel Sözlük accrual tahakkuk
İş Dünyası accrual büyüme
İş Dünyası accrual artış
İş Dünyası accrual artış miktarı
İş Dünyası accrual tahakkuk
İş Dünyası accrual gerçekleşme
İş Dünyası accrual birikme




    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2325 days   confidence: Answerer confidence 5/5
verify accruals
tahakkukları onaylamak


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4