KudoZ home » English to Turkish » Accounting

to apply an invoice

Turkish translation: fatura işlemek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to apply an invoice
Turkish translation:fatura işlemek
Entered by: Özgür Salman

11:59 Feb 14, 2012
English to Turkish translations [PRO]
Accounting / invoices
English term or phrase: to apply an invoice
Yabancısı olduğum bir konu olduğu için emin olamadım. Fatura kesme mi, yoksa kesilmiş faturayı işleme sokma gibi bir şey mi acaba?

İnternette gördüğüm kadarıyla, hazırlanmış bir fatura, daha sonra ilgili bölüme "apply" ediliyor mesela.

"As you have chosen X as your Fiscal representative for the year your Fiscal representative for the year 2011, X is the only company able to apply your invoices from this year.

We therefore kindly ask you to forward the remaining invoices from October, November and December together with a updated declaration (example attached) and the proof that the invoice is paid (swift receipt from your bank)."
Özgür Salman
Turkey
fatura işlemek
Explanation:
Ben "faturalandırmak" derdim ama buradaki bağlamda "faturaların işlenmesi" söz konusu...
Muhasebe PO/sipariş emri falan olduğunda ilgili cari hesaba kayıt girer ve buna istinaden faturalandırma işlemi yapılır... Bir yerden fatura geldiğinde de bu fatura sisteme işlenir...
"Bu yıla ait faturalarınızı işleyebilecek yetkili tek kurum/kişi/şirket X'tir, o yüzden faturalarınızı ve ödeme makbuzları/dekontlarını ona iletin" diyor....

Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
"Fatura işlemek" ilk başta mantıksız gelse de, cümle içinde kullanıldığında yerine oturdu bence. Bu olmasaydı "işleme koymak" diyecektim.

Herkese Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fatura işlemek
Recep Kurt
3 +4faturayı işleme koymak
Nagme Yazgin
5Fatura kesmekxxxDuygu Cakal
4fatura ibraz etmek
Metin Cihan
3bir faturayi uygulamaya koymak
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fatura ibraz etmek


Explanation:
benim de yabancısı olduğum bir konu ama böyle olmalı diye düşünüyorum.

Metin Cihan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Metin.


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Fatura kesmek


Explanation:
Bence kesinlikle fatura kesmek.

xxxDuygu Cakal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Duygu Hanım.


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
faturayı işleme koymak


Explanation:
Konunun erbabı olmamakta birlikte, hem 'kesilen faturanın ödenmesi' hem de 'faturanın yazılması/kesilmesi' anlamını içerdiğinden, 'faturayı işleme koymak' uygun olabilir diye düşünüyorum.

Nagme Yazgin
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Nağme Hanım.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dagdelen: Asker'ın cümlesinde "fatura" kesinlikle "işleme konuyor"!
18 mins

agree  Murad AWAD: Agree with the answer
5 hrs

agree  Salih1946: Tam doğrusu bu olmalı!
6 hrs

agree  Nilgün Bayram
12 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bir faturayi uygulamaya koymak


Explanation:
bir faturayi uygulamaya koymak

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Atıl Bey.


42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fatura işlemek


Explanation:
Ben "faturalandırmak" derdim ama buradaki bağlamda "faturaların işlenmesi" söz konusu...
Muhasebe PO/sipariş emri falan olduğunda ilgili cari hesaba kayıt girer ve buna istinaden faturalandırma işlemi yapılır... Bir yerden fatura geldiğinde de bu fatura sisteme işlenir...
"Bu yıla ait faturalarınızı işleyebilecek yetkili tek kurum/kişi/şirket X'tir, o yüzden faturalarınızı ve ödeme makbuzları/dekontlarını ona iletin" diyor....



Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
"Fatura işlemek" ilk başta mantıksız gelse de, cümle içinde kullanıldığında yerine oturdu bence. Bu olmasaydı "işleme koymak" diyecektim.

Herkese Teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Recep.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nigar Mancini
21 mins
  -> Teşekkürler Nigar Hanım

agree  Murad AWAD: Agree with the answer
4 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Akın Akdemir: katılıyorum.
6 hrs
  -> Teşekkürler