KudoZ home » English to Turkish » Advertising / Public Relations

The Big Kahuna

Turkish translation: en büyüğü


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Big Kahuna
Turkish translation:en büyüğü
Entered by: Dilek Senurkmez-Wollnik

11:14 Jun 27, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Advertising / Public Relations
English term or phrase: The Big Kahuna
"The Big Kahuna, of course, was Live Aid in 1985." ayni metinden. Bütün bu yardim konserlerinin "anasi" ? Kulaga garip geliyor biraz.

Tesekkür!
Nuray Sümbültepe
United Kingdom
en büyüğü
Explanation:
En büyüğü, en önemlisi anlamında. Aynen bırakılamaz, çünkü özel bir isim değil, bir deyim. Sözlükte de anlamını görmek mümkün.
Selected response from:

Dilek Senurkmez-Wollnik
Germany
Grading comment
cevabin icin tesekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3en büyüğüDilek Senurkmez-Wollnik
5 +2Esas Bomba
Taner Göde
5Büyük Deniz Macerası
Salih1946


Discussion entries: 1





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
the big kahuna
en büyüğü


Explanation:
En büyüğü, en önemlisi anlamında. Aynen bırakılamaz, çünkü özel bir isim değil, bir deyim. Sözlükte de anlamını görmek mümkün.


    Reference: http://www.m-w.com/dictionary/kahuna
Dilek Senurkmez-Wollnik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
cevabin icin tesekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan: yoruma katılıyorum
18 hrs
  -> tesekkürler

agree  Mehmet Hascan
21 hrs
  -> tesekkürler

agree  Mansour Pahlevani
1 day19 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
the big kahuna
Esas Bomba


Explanation:
Ben kattiyen aynen bırakmazdım. The Big Kahuna'nın ne olduğunu bilmeyen sayısız insan vardır. Kaldı ki Quentin Tarantino'nun filmlerinde kullandığı Hamburger markasıdır.

"The Big Kahuna, of course, was Live Aid in 1985."
"Esas bomba, tabii ki, 1985 yılındakı Live Aid konseriydi"



MİLLİYET İNTERNET - SPORİşte bu sebeple sevgili okur, esas bomba daha patlamadı. ... Yakında bir meydan muharebesi çıkacak ve esas bomba o zaman patlayacak. ...
www.milliyet.com/2006/12/01/spor/yyilmaz.html - 40k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Voltran Işte Esas Bomba - bizdensinizVoltran Işte Esas Bomba Çizgi Filmler. ... sistem nasıl çalışıyor ? İletişim. MoRYeL™ - MSN üzerinden Mesaj gönder MoRYeL™ -. Voltran Işte Esas Bomba ...
www.bizdensiniz.biz/voltran-iste-esas-bomba-t10609.html - 73k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Voltran Işte Esas Bomba - bizdensiniztürkiyenin paylaşım platformu.. hepsi bedava mp3,film,program,oyun,türkçe yama,karikatür,komik linkler,fıkralar...
www.bizdensiniz.biz/sitemap/voltran-iste-esas-bomba-t10609.... - 8k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar
[ www.bizdensiniz.biz alanından daha fazla sonuç ]

Yahoo yenilenmiş - Zoque.Forumesas bomba yahoo mail betada patlayacak galiba http://overview.mail.yahoo.com/us/ ... esas bomba yahoo mail betada patlayacak galiba ...
forum.zoque.net/az-ama-oz/21920-yahoo-yenilenmis/ - 98k - Önbellek - Benzer sayfalar

Haberler: Esas bomba yolda! - haberler, son dakika haberleri, haberhaberler, haber, esas bomba yolda!, pazartesi akşamı yayınlanan telegol'de cihan oskay'ın fenerbahçe'nin şike yaptığına ilişkin iddiaları gündeme bomba gibi ...
www.ozgurhaber.com/esas-bomba-yolda-786504/ - 17k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

HABER: Esas Bomba Yolda! haberiESAS BOMBA YOLDA! - Pazartesi Akşamı Yayınlanan Telegol.
www.haberler.com/esas-bomba-yolda-haberi-yorumlari/ - 43k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Radikal-çevrimiçi / Ekonomi / Gıda güvenliği 'arapsaçı'na döndüHer şeyin rayına oturduğunun düşünüldüğü bir anda ise esas bomba patladı. Kanundaki ifadelerdeki eksikliklerden kaynaklanan boşluğu değerlendirerek yola ...
www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=167576 - 42k - Önbellek - Benzer sayfalar

BJK.COM Forum01155 Esas bomba Carsamba'ya... Emre Seper Sonmez. 19.08.2006, 03:09 ... 01169 Esas bomba Carsamba'ya... Fikret Anıl Akbay. 19.08.2006, 10:59 ...
www.bjk.com/forum/list.php?page=7&order=time&descasc=ASC&ca... - 58k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

BJK.COM Forum01155 Esas bomba Carsamba'ya... Emre Seper Sonmez. 19.08.2006, 03:09 ... 01149 Esas bomba Carsamba'ya... Deniz Bölükbaşı. 19.08.2006, 02:42 ...
www.bjk.com/forum/list.php?page=145&order=time&descasc=DESC... - 58k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar




    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22Esas+Bomba%22&met...
Taner Göde
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dilek Senurkmez-Wollnik: Çok güzel bir karşılık. Yoruma da aynen katılıyorum.
2 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

agree  Mehmet Hascan: Haklısın Taner, ben ''The Big Kahuna'' yı büyük harfle yazılması nedeniyle konser etkinliğinin adı olarak algıladım.
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

543 days   confidence: Answerer confidence 5/5
the big kahuna
Büyük Deniz Macerası


Explanation:
self-explanatory when surfed through pertinent GOGGLE Websites.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4