KudoZ home » English to Turkish » Aerospace / Aviation / Space

dont trail the cowl gills until...

Turkish translation: ... kadar motor örtü kapakçıklarında hafif açma yapmayın


16:09 Nov 22, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / cowl gills
English term or phrase: dont trail the cowl gills until...
uçakla ilgili bir terim, kalkış izni gelene kadar dont trail the cowl gills...
ersinert
Turkey
Turkish translation:... kadar motor örtü kapakçıklarında hafif açma yapmayın
Explanation:
Yaklaşık 20 dk. araştırdım. Cowl flaps: uçak motorunun önündeki örtü kanatçıkları demek. Cowl gills ile bunlar kast ediliyor. Bunlar bir kol ile kontrol ediliyor. Trail: bu kanatçıkların rüzgarın hızına göre sadece kısa bir el hareketiyle %5-20 açılması demek. Güç verilmeden yapılan bu açma işlemiyle rüzgara göre kanatçıkların serbest hareket etmesi ve motor soğutmaya yardımcı olması bekleniyor. Ama pilotların bu işlem için kullandığı özel ifadeler konusunda maalesef emin değilim
Selected response from:

Türker Türkbayrak
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kaporta panjurlarını aralamayın/serbest bırakmayınSalih Ay
5 -1motor kapakları
Salih1946
4... kadar motor örtü kapakçıklarında hafif açma yapmayın
Türker Türkbayrak


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... kadar motor örtü kapakçıklarında hafif açma yapmayın


Explanation:
Yaklaşık 20 dk. araştırdım. Cowl flaps: uçak motorunun önündeki örtü kanatçıkları demek. Cowl gills ile bunlar kast ediliyor. Bunlar bir kol ile kontrol ediliyor. Trail: bu kanatçıkların rüzgarın hızına göre sadece kısa bir el hareketiyle %5-20 açılması demek. Güç verilmeden yapılan bu açma işlemiyle rüzgara göre kanatçıkların serbest hareket etmesi ve motor soğutmaya yardımcı olması bekleniyor. Ama pilotların bu işlem için kullandığı özel ifadeler konusunda maalesef emin değilim

Türker Türkbayrak
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Kanadalı pilotları anlatan berbat bir belgesel işiydi, teşekkürler kullanacağım bunu.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
motor kapakları


Explanation:
cowl gills = Motor kapakları

dont trail the cowl gills until..." ....ceye kadar motor kapaklarını yerde sürükleyerek taşımayınız.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-11-22 20:58:35 GMT)
--------------------------------------------------

Bunlara Flap kapakları denir ve kalkış izni verilince çekip alınırlar.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih Ay: Sorry, but I don't agree with you about your translation for "trail" (yerde sürüyerek taşımak)
1 day17 hrs

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
don't trail the cowl gills until...
kaporta panjurlarını aralamayın/serbest bırakmayın


Explanation:
cowl gills/cowl flaps= kaporta panjurları/flapları
trail= to bring the cowl gills/cowl flaps in trail position i.e. to release (kaporta panjurlarını aralamak, serbest konuma getirmek, salmak)
trail position= hidrolik silindirin çalışmadığı, (actuator unpowered), dolayısıyla kaporta panjurlarının/flaplarının rüzgarın hızı oranında serbest, yani %5-20 aralık/açık kaldığı konum

Yararlandığım bilgi kaynağı (aşağıdaki ilk bağlantıdan alıntıdır):

What Is -trail Position- For Cowl Gills?
In Trail position the actuators for the cowl gills/flaps are unpowered.
That causes the cowl gills/flaps to flap freely in the windstream. This can´t be done in FSX though.
I would say that Trail position would be somewhere between 5-20% open, dependent on airspeed (the faster the less).

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2013-11-24 14:32:56 GMT)
--------------------------------------------------

Murad Beyin "her defasında bir soru" ile ilgili uyarısına uyulmamasının doğuracağı sakıncalar, -benim yukarıda yaptığım gibi- terimler tek tek ayrıştırılarak ve anlamları verilerek bir ölçüde önlenebilir sanırım. Ancak bu da ekstra zaman ve emek istiyor. Ama kurallara uymalıyız tabii ki.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days17 hrs (2013-11-26 09:23:43 GMT)
--------------------------------------------------

Yer bakım teknisyenleri/uçuş personeli "cowl gills"e pratikte daha çok "motor flapları" diyor. Bu tercih edildiğinde önerim:

motor flaplarını aralamayın/serbest bırakmayın

Example sentence(s):
  • Yukarıdaki alıntıya bkz.

    Reference: http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/25729-what-is-tra...
    Reference: http://tureng.com/search/cowling%20gills
Salih Ay
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish