KudoZ home » English to Turkish » Aerospace / Aviation / Space

pitot cover or wing fence

Turkish translation: kanat kalkanı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wing fence
Turkish translation:kanat kalkanı
Entered by: mahir kaplan

13:26 Nov 28, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / uçaklar
English term or phrase: pitot cover or wing fence
ikisinden biri olabilir, uçuş sırasında buz tutuyor bu kısımlar
ersinert
Turkey
kanat kalkanı
Explanation:
kanadın üst kısmında bulunan ve kanadın üst kısmı boyunca hava akımı oluşmasını engelleyen plakalar.
Selected response from:

mahir kaplan
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pito tüpü kapağı/kanat-ön kenar plakasıSalih Ay
4kanat kalkanı
mahir kaplan
3pitot kapağı
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pitot kapağı


Explanation:
Pitot tübün üzerine geçirilen kapak olsa gerek.
Wing fence?

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wing fence
kanat kalkanı


Explanation:
kanadın üst kısmında bulunan ve kanadın üst kısmı boyunca hava akımı oluşmasını engelleyen plakalar.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Wing_fence
mahir kaplan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pito tüpü kapağı/kanat-ön kenar plakası


Explanation:
pitot cover: uçaklarda hava hızını ölçmek için kullanılan pito tüpü/borusu bölgesini örten kapaktır.
wing fence: uçak kanadının hücum (ön) kenarını hava akışına paralel yönde -çit/fence gibi çevreleyerek örten düz bir plakadır.

Salih Ay
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish