KudoZ home » English to Turkish » Agriculture

Reape

Turkish translation: semeresini toplamak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Reap benefits of
Turkish translation:semeresini toplamak
Entered by: skaya

08:53 Aug 25, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Agriculture
English term or phrase: Reape
Sorduğum fiil bir başlık içerisinde şu şekilde geçiyor: Reaping the benefits of quality (Metin tarım ve zirai yöntemler üzerine)
Whiz
Turkey
semeresini toplamak
Explanation:
semere: meyve, ürün

kalitenin semeresini toplamak (kalitenin karşılığını almak anlamında)
Selected response from:

skaya
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5semeresini toplamak
skaya
5sonuç almak
Salih1946
5to reap: biçmek, toplamak, faydalanmakfayc68
5birebir anlamı biçmek ama açıklamaya bakın lütfenSebnem Girginer


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
reape
birebir anlamı biçmek ama açıklamaya bakın lütfen


Explanation:
Hatta deyim vardır, "you reap what you sow" (ne ekersen onu biçersin) diye.
Zırai bir metin olduğu için başlıkta da tarımsal bir metafor kullanmışlar.
Ben, "Kalitenin meyvelerini toplamak" veya bağlama göre, sadece "kalitenin meyveleri" şeklinde çevirirdim.

Umarım faydalı olur.

Sebnem Girginer
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
reape
semeresini toplamak


Explanation:
semere: meyve, ürün

kalitenin semeresini toplamak (kalitenin karşılığını almak anlamında)

skaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  touran
3 hrs
  -> teşekkürler

agree  raptors
5 hrs
  -> teşekkürler

agree  Ali Bayraktar
9 hrs
  -> teşekkürler

agree  Ilhan Gadis
20 hrs
  -> teşekkürler

agree  K.K.Unal
23 hrs
  -> teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
reape
to reap: biçmek, toplamak, faydalanmak


Explanation:
örnek bir anlam: kalitenin getirdiği faydaları/yararları biçmek.

fayc68
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

118 days   confidence: Answerer confidence 5/5
reape
sonuç almak


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Ali Bayraktar