KudoZ home » English to Turkish » Agriculture

dry break couplings

Turkish translation: Sızdırmaz bağlantı düzenekleri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dry break couplings
Turkish translation:Sızdırmaz bağlantı düzenekleri
Entered by: Eser Perkins

14:17 Dec 10, 2010
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / Zirai kimyasal karişimlarının hazırlanması
English term or phrase: dry break couplings
Birçok yerde coupling "bağlantı" ya da "kaplin" olarak geçiyor ancak dry break coupling'in tam karşılığı ne olabilir?

"One option to minimize the risk of spills is to use dry break couplings."

Bir de bu linke bakabilirsiniz, fikir vermesi için:

http://www.veritasmaritime.com/Sayfa/Mann-Teknik-Hortum-Kapl...
Eser Perkins
Turkey
Sızdırmaz bağlantı düzenekleri
Explanation:
Bu tanım beni 30 yıl aktif Havacılık günlerime götürdü, teşekkür ederim. Farklı Gaz, Sıvı basıç kontrollu boru veya hortum rakorlarında % 100 sızdırmazlık sağlayan bir bağlantı düzeneğidir. Genel bir tanım yaptım zira bilyalı, bilyalı yaylı vb. kombinasyonları var.
Selected response from:

Salih1946
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Sızdırmaz bağlantı düzenekleri
Salih1946
4çubuk bağlantı vanaları
Güzide Arslaner


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
çubuk bağlantı vanaları


Explanation:
Bunu geçmişte "kuru bağlantı kaplini" olarak çevirmiştim müşterinin vermiş olduğu terimler sözlüğüne göre, ancak bu sitedeki yazılar çeviriden ziyade mühendisler tarafından yazılmış gibi duruyor.

http://www.sanalsektor.com/36994-hekto_muhendislik_otomasyon...

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2010-12-10 14:56:00 GMT)
--------------------------------------------------

"Çubuk bağlantı" diye bir kavram var, websitedeki "çabuk" yazım hatası. Teşekkürler.

Güzide Arslaner
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Belirtiğiniz sitede çubuk değil, "çabuk bağlantı vanası" olarak verilmiş; yanıtınıza bir düzeltme notu ekleyebilirsiniz. Çok teşekkür ederim.


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Sızdırmaz bağlantı düzenekleri


Explanation:
Bu tanım beni 30 yıl aktif Havacılık günlerime götürdü, teşekkür ederim. Farklı Gaz, Sıvı basıç kontrollu boru veya hortum rakorlarında % 100 sızdırmazlık sağlayan bir bağlantı düzeneğidir. Genel bir tanım yaptım zira bilyalı, bilyalı yaylı vb. kombinasyonları var.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4