KudoZ home » English to Turkish » Art/Literary

singspiel

Turkish translation: operet; lyric drama


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sigspiel
Turkish translation:operet; lyric drama
Entered by: tulayoz

17:30 Nov 3, 2001
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: singspiel
"A German Sinspiel which went far beyond the usual limits of tradition...." diye devam ediyor. Bu kelimenin anlamını bilen var mı? :)
tulayoz
Operet
Explanation:
Lirik Drama da deniyor ama
bu genelde teori kitaplarında denir . Benim izlediklerim "Operet" olarak geçiyor , çevriliyor
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
merhaba Tayfun,
yardımın için teşekkür ederim. Elimdeki tekste göre anlam kelimeye tam oturdu. Hiç aklıma gelmemişti, Hiç de karşılaşmamıştım daha önce bu kelimeyle :)

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Operet
1964
4geleneksel Alman komik operalarıUmit Altug


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geleneksel Alman komik operaları


Explanation:
Kelime anlamı Almanca "şarkılı oyun."
Popüler veya folk tarzında stilde icra edilen klasik müzik ve folk şarkıları ve müziksiz diyaloglardan oluşan 18. yüzyıl Alman komik operası.(Referans: MS Encarta)
Collins Büyük Almanca-İngilizce Sözlüğe göre "lirik drama."


    Reference: http://encarta.msn.co.uk/reference/Default.asp
    The Collins Large German Dictionary
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 363

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1964: Tam kelime karşılığı Operet
1 day 5 hrs

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Operet


Explanation:
Lirik Drama da deniyor ama
bu genelde teori kitaplarında denir . Benim izlediklerim "Operet" olarak geçiyor , çevriliyor

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718
Grading comment
merhaba Tayfun,
yardımın için teşekkür ederim. Elimdeki tekste göre anlam kelimeye tam oturdu. Hiç aklıma gelmemişti, Hiç de karşılaşmamıştım daha önce bu kelimeyle :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Umit Altug: Operet (İng. Operetta) 19. yüzyıldan sonra gelişen bir form, "singspiel" daha eski ve daha özel bir terim.
2 hrs
  -> Aslında Fransız "operetta" kavram olarak hakim olmuş, ama yine de operet Belki olduğu gibi bırakıp açıklama yazmalı