KudoZ home » English to Turkish » Automotive / Cars & Trucks

coast brake

Turkish translation: gaz kesme frenlemesi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:coast brake
Turkish translation:gaz kesme frenlemesi
Entered by: Önder Öztürkçü

11:21 Feb 21, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / otomotiv
English term or phrase: coast brake
coast clutch, coast brake terimleri kullanılıyor
Erman BALKIN
ayak gaz pedalından
Explanation:
çekilince, önceden ayarlanmış bir düzeyde devreye giren frenleme.
"Coast clutch" elektronik sistemlerle ayarlanmış bir tür motor freni, yani transmisyon kavraması ile gerçekleşiyor. "Coast brake" ise balata/kampana,vs. yani bildiğimiz tekerlek frenleme sistemi ile gerçekleşiyor ama yine elektronik sistemlerle önceden ayarlanmış bir düzeyde. Böylece bir viraj alırken, ayağınızı gazdan çektiğinizde, otomobil belirlenmiş sabit bir hızla frenleniyor. Formula 1 gibi pist yarışlarındaki yarış otomobillerinde bu sistemler çok uzun bir süredir kullanılıyor. Normal binek otolarında ise yeni kullanılmaya başlamış. Bunlar için Türkçe terimler üretilmiş mi bilmiyorum ama umarım bu açıklamalarım bir işinize yarar.
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
Çok teşekkürler. Gerçekten çok yardımcı oldunuz. Diğer arkadaşlara da katılımlarından ötürü teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fren kavraması
Yasemin Açıkgün
4 +1ayak gaz pedalından
Önder Öztürkçü
5ileri teknoloji urunu fren
Salih1946
3boşta frenleme
engtr
3kavrama boºlama freni
Gulser Ozcan
4 -1sabit hızda fren
Sanye


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
sabit hızda fren


Explanation:
coast:sabit hız; vites boşta hızı gibi kullanılıyor...

Sanye
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  alpars: vites boşa takılıyken yol almak anlamına gelmektedir, yokuşağı ivme artacağı için tehlikelidir ve araç denetimden çıkabilir, hız sabit kalmaz
1 hr
  -> motor hızı sabit kalmiyor mu?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
coast clutch
fren kavraması


Explanation:
coast clutch = fren kavraması, tek yönlü kavrama, göbek kavraması

www.dragomanos.com

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-02-21 16:11:22 GMT)
--------------------------------------------------

coast brake = motor freni

coast clutch için aynı zamanda "motor freni kavraması" terimi de kullanılıyor.

Yasemin Açıkgün
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 247

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aslanemre
3 days23 hrs
  -> teşekkür ederim

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kavrama boºlama freni


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-02-21 17:37:21 GMT)
--------------------------------------------------

Yardımcı olması açısından
coast: [1] To proceed, usually downhill, on a bicycle without pedalling; or in a motor vehicle without the aid of the engine.

Gulser Ozcan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 255
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ayak gaz pedalından


Explanation:
çekilince, önceden ayarlanmış bir düzeyde devreye giren frenleme.
"Coast clutch" elektronik sistemlerle ayarlanmış bir tür motor freni, yani transmisyon kavraması ile gerçekleşiyor. "Coast brake" ise balata/kampana,vs. yani bildiğimiz tekerlek frenleme sistemi ile gerçekleşiyor ama yine elektronik sistemlerle önceden ayarlanmış bir düzeyde. Böylece bir viraj alırken, ayağınızı gazdan çektiğinizde, otomobil belirlenmiş sabit bir hızla frenleniyor. Formula 1 gibi pist yarışlarındaki yarış otomobillerinde bu sistemler çok uzun bir süredir kullanılıyor. Normal binek otolarında ise yeni kullanılmaya başlamış. Bunlar için Türkçe terimler üretilmiş mi bilmiyorum ama umarım bu açıklamalarım bir işinize yarar.

Önder Öztürkçü
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Çok teşekkürler. Gerçekten çok yardımcı oldunuz. Diğer arkadaşlara da katılımlarından ötürü teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sanye: teşekkür
8 hrs
  -> Sağolun

neutral  Özden Arıkan: Önder Bey, profil sayfanızda, kaydolurken isminizi yazdığınız yere gidip ismi bir daha -tarayıcıda Ünikod işaretli olmasına dikkat ederek- yazarsanız, görüntüsü düzelir. VID'iniz kaybolmaz, yine de kaybolursa bana haber verin, hemen düze
6 days
  -> Hemen yapacağım. Çok teşekkürler

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boşta frenleme


Explanation:
COASTING Taşıtın motoru vites kutusundan ayrılmış durumda iken sürülüş durumu (bkz: http://selimcetinkaya.tripod.com/sozluk/sozluk_c.htm).


    Reference: http://selimcetinkaya.tripod.com/sozluk/sozluk_c.htm
engtr
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

949 days   confidence: Answerer confidence 5/5
ileri teknoloji urunu fren


Explanation:
Asagidaki Google link'inden anlasilacagi uzere Coast terimi ; Bilgisayar Islemleri, Denetim ve Guvenlik Teknolojisi terimlerinin kisaltilmis sekli olup, Coast Brake ; Ileri Teknoloji Urunu Fren anlamina gelmektedir. CERIAS - COAST Homepage Subsumed by CERIAS in 1999, COAST (Computer Operations, Audit, and Security Technology)


Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 231