KudoZ home » English to Turkish » Automotive / Cars & Trucks

Spark Arrester

Turkish translation: kıvılcım tutucu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Spark Arrester
Turkish translation:kıvılcım tutucu
Entered by: Nizamettin Yigit

09:49 Apr 9, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Combustion
English term or phrase: Spark Arrester
Motordan yanmadan çıkan veya kıvılcım olarak egzoz sistemine geçen parçacıkların egzozdan dışarıya çıkmasını engellemek için kurulu sistem (bir egzoz birimi).

Aaçlarda "katalitik konvertör" denilen bir parça var ama bunun genel bir isim olduğu veya spark arrester'a karşılık kullanılıp kullanılmayacağını bilmiyorum.

katkıda bulunacaklara şimdiden teşekkürler.
Nizamettin Yigit
Turkey
kıvılcım tutucu
Explanation:
...
Selected response from:

Gulser Ozcan
Turkey
Grading comment
Diğer cevaplar da doğru ifadeler. Ancak bir tanesini seçebiliyorum. Cevap verme zahmetinde bulunanlara tekrar teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kıvılcım tutucu
Gulser Ozcan
5susturucu
Salih1946
4 +1kıvılcım siperi
Selcuk Akyuz
4kıvılcım kafesi / Kıvılcım önleyici
Mehmet Hascan


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
spark arrester
kıvılcım tutucu


Explanation:
...

Gulser Ozcan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 255
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Diğer cevaplar da doğru ifadeler. Ancak bir tanesini seçebiliyorum. Cevap verme zahmetinde bulunanlara tekrar teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış: Kesinlikle
8 mins
  -> Teşekkür ederim

agree  chevirmen: kıvılcım kafesi yine aynı anlamda.
20 mins
  -> Teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan
1 hr
  -> Teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spark arrester
kıvılcım siperi


Explanation:
...

Selcuk Akyuz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kcda: Siper kelimesi "parçacıkların egzozdan dışarıya çıkmasını engellemek" bağlamında daha yakın bir tanımlama gibi geliyor.
7 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spark arrester
kıvılcım kafesi / Kıvılcım önleyici


Explanation:
İki farklı kaynakta iki farklı kullanım buldum. Bu nedenle her ikisini de yazdım. Kolay gelsin

http://www.websters-online-dictionary.org/sp/spark arrester....

http://www.lingoturk.com/article/haber_oku.asp?haber=156

Ayrıca, ekteki sitede aşağıdaki kullanımlar mevcut.

spark arrester - İngilizce -> Türkçe
1. elektrik kıvılcım kafesi
2. elektrik kıvılcım aralığı
3. elektrik kıvılcım kesici
4. elektrik kıvılcım söndürücüsü

spark arrester - Teknik UK-TR
1. kıvılcım tutucu
2. kıvılcım siperi

http://www.wordassistant.com/\tools.asp

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  chevirmen: Rasgele! Beklerim Istanbul'a her ikisine de... :)
50 mins
  -> Hayırdır chevirmen, Balığa mı, rakıya mı gidiyoruz? :-)

537 days   confidence: Answerer confidence 5/5
spark arrester
susturucu


Explanation:
another name for the muffler

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 231