KudoZ home » English to Turkish » Biology (-tech,-chem,micro-)

overlay

Turkish translation: örtme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overlay
Turkish translation:örtme
Entered by: Gülnur Seyhanoğlu

12:59 Sep 9, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Biology (-tech,-chem,micro-) / biyokimya, mikrobiyoloji
English term or phrase: overlay
bir biyolojik deney sırasında virüsle enfekte edilen hücrelerin bekletildiği ortamın üzerine kapatılan ya da bırakılan birşey, ama Türkçesi ne?
M. İlhan Uz
Turkey
örtme
Explanation:
agar örtme tekniği (agar overlay technique)

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2011-09-09 13:32:40 GMT)
--------------------------------------------------

Aynen "overlay" olarak da kullanılıyor.
Selected response from:

Gülnur Seyhanoğlu
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5örtme
Gülnur Seyhanoğlu
5kat(man)
Recep Kurt
5Örtü (tülü)
Salih1946
3Lamelbluemarble
3Tabaka
Ozgur Demirel


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
örtme


Explanation:
agar örtme tekniği (agar overlay technique)

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2011-09-09 13:32:40 GMT)
--------------------------------------------------

Aynen "overlay" olarak da kullanılıyor.


    Reference: http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_5_1_1_7...
Gülnur Seyhanoğlu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Örtü (tülü)


Explanation:
Imho

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kat(man)


Explanation:
isim olarak "overlay" "kat" veya "katman" olarak çevilebilir.
Ref-1'de "agar overlay method" "agar kat yöntemi" olarak çevrilmiş.

Ref-2'de fiil olarak "overlay" kullanımı mevcut ("kaplamak" denilebilir); nasıl yapıldığını anlatıyor:
"...Pour 10 mL VRBA tempered to 48°C into plates, swirl plates to mix, and let solidify. To prevent surface growth and spreading of colonies, overlay with 5 mL VRBA, and let solidify. If resuscitation is necessary, pour a basal layer of 8-10 mL of tryptic soy agar tempered to 48°C. Swirl plates to mix, and incubate at room temperature for 2 ± 0.5 h. Then overlay with 8-10 mL of melted, cooled VRBA and let solidify."

Bu agar dedikleri şey bir Japon yosunuymuş galiba, sadece belirli bakterilerle etkileşime girdiği için bu tür işlemlerde kullanılıyormuş, onu da öğrendik :)

Gülnur Hanım'ın dediği gibi, "overlay" kullanımı da mevcut...



    Reference: http://www.mikrobiyolbul.org/managete/fu_folder/1992-01/1992...
    Reference: http://tinyurl.com/3rh4qeg
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Tabaka


Explanation:
Cümleyi tam olarak görmediğimiz için kör atış yapıyoruz. Overlay çok "generic" bir ifade ve kullanıldığı kontekste göre anlam kazanıyor. Örnek cümleye de bakınız.

Example sentence(s):
  • Virüslerin enjekte edildiği hücre örnekleri izole kalabilmeleri için bir tabakayla örtüldü.
Ozgur Demirel
Belgium
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Lamel


Explanation:
Lamel:Bir lam üzerindeki mikroskopik preparasyonun korunmasını ve yerinde kalmasını sağlayan ince cam plak


bluemarble
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish