KudoZ home » English to Turkish » Botany

flatwood

Turkish translation: iğneyapraklı, kuru, alçak ekosistem [Amerika kıtasına özgü]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flatwoods
Turkish translation:iğneyapraklı, kuru, alçak ekosistem [Amerika kıtasına özgü]
Entered by: Özden Arıkan

14:21 Dec 5, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Science - Botany
English term or phrase: flatwood
fire flatwood ecosystem
drvolkan
iğneyapraklı ağaçlardan oluşan kuru ve alçak [ya da düzlük] ekosistem
Explanation:
adil bey'in dediği gibi aslında çoğul, yani "flatwoods" (aşağıdaki sözlük alıntısına bakınız), ama internette bakarsanız, tamlama halinde tekil kullanımı yaygın

Webster's 3rd şu tanımı veriyor:

"low-lying dry timber land; specifically, level pineland occupying the Florida peninsula and producing typically the longleaf pine"

-bu ekosistemdeki ağaçların jenerik adı "iğneyapraklı", çam, bunlardan biri sadece
-bir ağaç ya da orman türünün başına "fire" sıfatının getirilmesi ile kastedilen, ekosistemin az yağış alan, yani kuru bir ekosistem olması; dolayısıyla bu ağaçlar yangına duyarlı, aynı zamanda yakacak odun üretiminde kullanılmaya uygun ("fire flatwoods" dışında "wet flatwoods", "marshland flatwoods" da var, internette arayın)



aşağıdaki linkler her iki konuda da ek bilgi sağlıyor
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
teşekkürler..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Az drenaja sahip alçak arazide bulunan ağaçlık ve makilik sahaAdil Sönmez
4 +4iğneyapraklı ağaçlardan oluşan kuru ve alçak [ya da düzlük] ekosistem
Özden Arıkan
4 +2Kontrollu yakma ile olusturulmus orman ekosistemi
Nizamettin Yigit


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Az drenaja sahip alçak arazide bulunan ağaçlık ve makilik saha


Explanation:
İBRARENİN TAMAMI:
Az drenaja sahip alçak arazide bulunan ağaçlık ve makilik ekosistem yangını

SÖZCÜK ANLAMLARI
1) flat•woods (FLATWOOD DEĞİL)
a woodland in a low-lying region having little drainage.
http://www.infoplease.com/dictionary/flatwoods

2)flatwoods

Amerika’da yer
http://dictionary.reference.com/search?q=flatwoods

Amerika’da yer
http://www.ultralingua.net/index.html?service=ee&text=Flatwo...

Amerika’da yer
http://www.bartleby.com/69/21/F01621.html

3) Woodland => land that is covered with trees and shrubs.=> Ağaç ve makilerle (bodur ağaçlyarla) örtülü arazi

http://public.onelook.com/?w=woodland&ls=a

Low-lying
1 : rising relatively little above the base of measurement <low-lying hills>
2 : lying below the normal level, surface, or the base of measurement or mean elevation <low-lying clouds>
http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=low...




Adil Sönmez
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
38 mins

agree  Azra Obalı (Akifgil)
50 mins

agree  Selçuk Budak
2 hrs
  -> thanks!

agree  YASiN DEMiRKIRAN
18 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
iğneyapraklı ağaçlardan oluşan kuru ve alçak [ya da düzlük] ekosistem


Explanation:
adil bey'in dediği gibi aslında çoğul, yani "flatwoods" (aşağıdaki sözlük alıntısına bakınız), ama internette bakarsanız, tamlama halinde tekil kullanımı yaygın

Webster's 3rd şu tanımı veriyor:

"low-lying dry timber land; specifically, level pineland occupying the Florida peninsula and producing typically the longleaf pine"

-bu ekosistemdeki ağaçların jenerik adı "iğneyapraklı", çam, bunlardan biri sadece
-bir ağaç ya da orman türünün başına "fire" sıfatının getirilmesi ile kastedilen, ekosistemin az yağış alan, yani kuru bir ekosistem olması; dolayısıyla bu ağaçlar yangına duyarlı, aynı zamanda yakacak odun üretiminde kullanılmaya uygun ("fire flatwoods" dışında "wet flatwoods", "marshland flatwoods" da var, internette arayın)



aşağıdaki linkler her iki konuda da ek bilgi sağlıyor


    Reference: http://ams.confex.com/ams/FIRE2003/techprogram/paper_65750.h...
    Reference: http://www.rook.org/earl/bwca/nature/trees/pinusstrob.html
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
teşekkürler..

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Azra Obalı (Akifgil)
5 mins
  -> merci!

agree  Emine Fougner
19 mins

agree  Selçuk Budak: "slash pine" denen bir tür çam ağırlıklı. Sanırım adı Flatwood olan bir bölge de var. Bu ekosistemlerin özelliği, kuru oluşundan ötürü çok sık yangına maruz kalmaları imiş. Baştaki "fire" için ise "yangın-riskli, yangınlara yatkın" gibi bir şey kullanılab
1 hr
  -> Czy ja u¿y³em s³owa "budowlane" ??? (Please) look link :-)

agree  YASiN DEMiRKIRAN
17 hrs
  -> Thank you Tamara.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kontrollu yakma ile olusturulmus orman ekosistemi


Explanation:
Bu sayfada iki tane resim var. Resimlerin alt yazisina gore anlasilmasi gereken su.

Kontrollu olarak ot vsya diger iri veya ufak yaprakli bitkilerin yakilarak, sadece duzgun ve buyumesi istenen agaclarin birakilip buyutuldugu orman turu.

www.srs.fs.usda.gov/myakka/vegetation.htm

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 52 mins (2004-12-05 22:14:27 GMT)
--------------------------------------------------

Bu yakma islemina tac disindaki alt (etek dallar da denilebiliyor ) da yakilabiliyor.

Kontrollu yakma oldugu icin, agac daima tac buyumesine devam ediyor.
Benim anladigim bu.


Nizamettin Yigit
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: en makul sizinki gibi geldi bana
2 hrs
  -> thnx

agree  YASiN DEMiRKIRAN
13 hrs
  -> thnx