KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

budgeting

Turkish translation: bütçe düzenleme/hazirlama


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:budgeting
Turkish translation:bütçe düzenleme/hazirlama
Entered by: xxxsanhara

12:28 Mar 13, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: budgeting
...the submission of capital budgeting requests.
azra
bütçe düzenleme/hazirlama
Explanation:
Budgeting sozcugunun birbirine aslinda cok yakin olan iki kullanimi var: Birincisi butceye kaydetme, dahil etme, ikincisi ise butce hazirlama anlamini tasiyor.
Selected response from:

xxxsanhara
Grading comment
Yardımınız için teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1"Bütçe hazırlama", "bütye düzenleme" İngilizce'de başka surette ifade edilir.Adil Sönmez
5 +1bütçe düzenleme/hazirlamaxxxsanhara
5bütçe yapma/finansman planı/bütçelemeshenay kharatekin
4 +1Sermaye/yatırım bütçeleme
1964


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sermaye/yatırım bütçeleme


Explanation:
veya Sermaye/yatırım finans planı hazırlama


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 18:53:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Bu yatırım ile ilgili bütçenin hazırlanmasıdır. Kapsamıyla ilgili
www.hbcollege.com/finance/students/capital_bgt.htm - 17k
linkine bakabilirsiniz

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNilgun Ozcan
22 days
  -> sağolun

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bütçe düzenleme/hazirlama


Explanation:
Budgeting sozcugunun birbirine aslinda cok yakin olan iki kullanimi var: Birincisi butceye kaydetme, dahil etme, ikincisi ise butce hazirlama anlamini tasiyor.

xxxsanhara
Grading comment
Yardımınız için teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
359 days

10 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
"Bütçe hazırlama", "bütye düzenleme" İngilizce'de başka surette ifade edilir.


Explanation:
Bana göre ba, "bütçe yapmak" şeklinde çevrilmelidir.

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: bütçe hazırlama
353 days

144 days   confidence: Answerer confidence 5/5
bütçe yapma/finansman planı/bütçeleme


Explanation:
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
Genel Sözlük budgeting bütçe yapma
İş Dünyası budgeting finansman planı
İş Dünyası budgeting bütçeleme
İş Dünyası budgeting bütçeleme finansman planı
İş Dünyası budgeting method bütçeleme yöntemi
Genel Sözlük budgeting principle bütçe ilkeleri
Genel Sözlük budgeting process bütçe süresi
İş Dünyası business-as-usual budgeting gelecek yılın bütçesini hazırlarken içinde bulunulan yılın rakamlarını sabit bir oranla çarparak artırmak
Genel Sözlük capital budgeting yatırım bütçesi
İş Dünyası capital budgeting sermaye bütçelenmesi
İş Dünyası capital budgeting yatırım planlanması
İş Dünyası cash budgeting nakit bütçesi
İş Dünyası compulsory budgeting zorunlu bütçeleme
İş Dünyası cyclical budgeting konjonktürel bütçe
Genel Sözlük cyclically balanced budgeting dönemsel bütçeleme kuramı
İş Dünyası deficit budgeting satış açığı bütçeleme
İş Dünyası long-range budgeting uzun vadeli bütçeleme
İş Dünyası objective budgeting nesnel bütçeleme
İş Dünyası objective budgeting harcamaların saptanmış hedeflere göre ayrılması
İş Dünyası program me budgeting bütçe yapımında uzun vadeli hedeflerin dikkate alınması
İş Dünyası public budgeting kamu bütçesini hazırlama
İş Dünyası standard cost budgeting standart maliyet bütçeleme
İş Dünyası zero- based budgeting sıfır esaslı bütçeleme (bütçe yapımında bir yıl önceki rakamların yerine , önceliklerin , kârlılığı ve etkinliği geliştirmenin dikkate alınması
Genel Sözlük zero base budgeting sıfır tabanlı bütçeleme
İş Dünyası objective budgeting harcamaların saptanmış hedefe göre ayrılması
İş Dünyası zero-based budgeting sıfır esaslı bütçeleme



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84