KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

line

Turkish translation: üretim hattı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line
Turkish translation:üretim hattı
Entered by: Ebru Ozgen Oglesbay

08:59 Jan 10, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: line
Fabrikanın imalat sistemi anlatılıyor. Birçok yerde geçiyor.

"Parts, Products and Lines", "line tools", "line approvals", "alternative lines", vs.

Bir kaynakta "belli bir mal grubu" olarak geçiyor.Tam karşılığı nedir acaba?
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
bölümler, ürünler, üretim hatları, üretim hattı ile ilgili takımlar, üretim hat onayları,
Explanation:
saçenek (olarak kullanılan)üretim hatları.
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
Teşekkür ederim Adil Bey. Görüş belirten diğer çevirmen arkadaşlara da teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2serixxxCrown
5seri; hatnestor jcc
5bölümler, ürünler, üretim hatları, üretim hattı ile ilgili takımlar, üretim hat onayları,Adil Sönmez
3ürün zinciri
arzud


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
seri


Explanation:
ürün serisi

xxxCrown
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nestor jcc
14 mins

agree  shenay kharatekin
6 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bölümler, ürünler, üretim hatları, üretim hattı ile ilgili takımlar, üretim hat onayları,


Explanation:
saçenek (olarak kullanılan)üretim hatları.

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118
Grading comment
Teşekkür ederim Adil Bey. Görüş belirten diğer çevirmen arkadaşlara da teşekkür ederim.

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
seri; hat


Explanation:
Üretim söz konusu olduğunda "Line" için, yerine göre, birden fazla Türkçe karşılık kullanmak gerekebiliyor. Örneğin bazen ürün serileri anlamına gelirken bazen de üretim veya montaj hattı anlamına gelebiliyor ("assembly line" yerine kısaca "line" diyebiliyorlar). İmalat sistemi araştırılarak, içeriğe uygun karşılık bulunması ve hatta bazen açıklama benzeri karşılıklar vermek gerekebiliyor. Örneğin "line approvals" elinizdeki metne göre üretim hattında yapılacak bir işin onaylanması anlamına da gelebilir, belli bir ürün serisinin onay alması da olabilir v.s.

nestor jcc
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 56

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ürün zinciri


Explanation:
alternatif bir karşılık

arzud
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 47