KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

tiers

Turkish translation: Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tiers
Turkish translation:Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma
Entered by: Adil Sönmez

00:59 Jan 19, 2003
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: tiers
The changes we are making to the ESPP will provide tiers with a greater advantage when buying or selling TI stock,
yasemin
Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma
Explanation:
Planında yapmakta olduğumuz değişiklikler, “A“ Sınıfı ( “A” Grubu) menkul kıymetlerin alımında ve satımında daha büyük avantaj sağlayacak(tır).

1) ESPP
Kaynak: InvestorWord
Employee Stock Purchase Plan = Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma Planı

2) Securities

Kaynak: Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk Yalvaç
menkul kıymetler, menkul kıymetler borsasında ticareti yapılan finansal araç

3) Stock:
Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk Yalvaç
hisse senedi

4) tier

Kaynak InvestorWord

“A“class or group of securities.

Stock Ratings. The new rating structure will be three tiers and relative to the analyst's sector, not the overall market.

1 Overweight
2 Equal weight
3 Underweight

Sayın Torunoğlu, görüleceği gibi; "kademe", "ayrıcalıklı konum", "seçkin yer" ve özellikle "ön loca" ile hiç bir ilgisi yok.
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5anlamı aşağıdaki gibidir:
shenay kharatekin
5Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma
Adil Sönmez
5..(calisana ) daha buyuk avantaj saglayacak KADEMELI hisse
sanlev
5kademe, ayrıcalıklı konum, seçkin yer, Ön loca
1964


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kademe, ayrıcalıklı konum, seçkin yer, Ön loca


Explanation:
yani .. alıp satmada ön tarftan bir yer sağlıyor, ön loca veya ön sıra kademe veya bir çeşit ayrıcalıklı konum anlatılmak istenmiş sanırım.
tier sıra
İş Dünyası tier kat
İş Dünyası tier amfide yükselen sıra
İş Dünyası tier dizi
İş Dünyası tier tabaka
İş Dünyası first tier box en ön loca

in tiers amfi halinde

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
..(calisana ) daha buyuk avantaj saglayacak KADEMELI hisse


Explanation:
alim-satim opsiyonu....

STOCK TIER: HIsse kademeleri, dunya piyasasinda, borsa acentelerinin veya ozel sirketlerin uyguladigi ve ya alici kitlesini ya da satis hacmini arttirma amaci guder.
Orn. bus sisteme uye kisi ,hisse $1 ila $2 arasindayken 5000 adet, $2 ila 2.50 arasindayken 3000 adet alma ayricaligina sahip olur.Talep yuksek oldugu icin herhangi bir alici bu adetlerde alim yapamaz....vs..

Asagidaki alinti biraz aciklama getirebilir.

Lehman Brothers believes that over the years there have been a number of important changes in the way its clients use its research. Liquidity issues, regulatory changes (such as Regulation FD, and the recently established SEC rules), and the expansion of in-house research resources at client institutions have contributed to the need to update the rating system. Lehman Brothers' goal is simple: effective communication and clarity of its analysts' views. The firm believe this will be greatly enhanced by its new system.

"In short, the new rating structure will be three tiers, trimmed from the current five tiers, and, importantly, it will be relative to the analyst's sector, not the overall market. In addition, analysts will rate the attractiveness of their sector. This system will reflect our analysts' strengths: understanding their sector and identifying the best companies. Lehman Brothers will also continue to require price targets on all stocks in our universe. "





    Reference: http://www1.firstcall.com/press/news/2002/08_05.shtml?in%C2%...
sanlev
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 10

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma


Explanation:
Planında yapmakta olduğumuz değişiklikler, “A“ Sınıfı ( “A” Grubu) menkul kıymetlerin alımında ve satımında daha büyük avantaj sağlayacak(tır).

1) ESPP
Kaynak: InvestorWord
Employee Stock Purchase Plan = Çalışan (Çalışanlar İle İlgili) Hisse Senedi Satın Alma Planı

2) Securities

Kaynak: Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk Yalvaç
menkul kıymetler, menkul kıymetler borsasında ticareti yapılan finansal araç

3) Stock:
Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk Yalvaç
hisse senedi

4) tier

Kaynak InvestorWord

“A“class or group of securities.

Stock Ratings. The new rating structure will be three tiers and relative to the analyst's sector, not the overall market.

1 Overweight
2 Equal weight
3 Underweight

Sayın Torunoğlu, görüleceği gibi; "kademe", "ayrıcalıklı konum", "seçkin yer" ve özellikle "ön loca" ile hiç bir ilgisi yok.

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1964: öyle mi? peki o three tiers terimini (verdiğiniz örnekte nasıl çevirirsiniz? kademeli haricinde
22 mins
  -> Sayın Torunoğlu; "Three Tiers" ibaresini içeren metni gönderin lütfen. Çevirmenlik ezbere yapılan iş değildir.

1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
anlamı aşağıdaki gibidir:


Explanation:
Aradığınız terim: tier, 21 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası tier sıra
İş Dünyası tier kat
İş Dünyası tier amfide yükselen sıra
İş Dünyası tier dizi
İş Dünyası tier tabaka



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84