KudoZ home » English to Turkish » Business/Commerce (general)

first expiration, first out

Turkish translation: SKT'si ilk geçen, ilk çıkar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:first expiration, first out
Turkish translation:SKT'si ilk geçen, ilk çıkar
Entered by: Nuri Razi

21:56 Dec 9, 2010
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: first expiration, first out
Product must be picked following a first expiration, first out (FEFO) stock system.
Whiz
Turkey
SKT'si ilk geçen, ilk çıkar
Explanation:
SKT'si ilk geçen, ilk çıkar

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2010-12-09 22:07:01 GMT)
--------------------------------------------------

Son Kullanım Tarihi ilk geçen, ilk çıkar stoklama sistemi, bu sanki "İlk giren ilk Çıkar" (FIFO) stoklama sistemi gibi bir şey ya da "Son Giren İlk Çıkar" (LIFO) stoklama sistemi gibi, stok muhasebesinde kullanılan yöntemler.
Selected response from:

Nuri Razi
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2en erken miyatlı olan ilk çıkar
Mehmet Hascan
5 +1İlk miadı dolan, ilk çıkar
Salih1946
5SKT'si ilk geçen, ilk çıkar
Nuri Razi
3SKT ilk olan ilk çikar
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
SKT'si ilk geçen, ilk çıkar


Explanation:
SKT'si ilk geçen, ilk çıkar

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2010-12-09 22:07:01 GMT)
--------------------------------------------------

Son Kullanım Tarihi ilk geçen, ilk çıkar stoklama sistemi, bu sanki "İlk giren ilk Çıkar" (FIFO) stoklama sistemi gibi bir şey ya da "Son Giren İlk Çıkar" (LIFO) stoklama sistemi gibi, stok muhasebesinde kullanılan yöntemler.

Nuri Razi
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 26

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
en erken miyatlı olan ilk çıkar


Explanation:
son kullanım tarihi önce olan malın ilk çıkacağını öngören kuraldır

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2010-12-09 22:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

ilk miadı dolacak olan ilk kullanıma çıkar

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2010-12-09 22:06:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.ie/#hl=en&biw=1020&bih=539&rlz=1R2SKPB_enI...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2010-12-09 22:10:04 GMT)
--------------------------------------------------

Soğuk zincir, son kullanım tarihi yakın olanın ilk sevk edilmesi (FEFO), Depo Yönetim Sistemi(WMS), Anahtar Performans Göstergelerinin Yönetimi (KPI) ...
www.utalojistik.com.tr/n-200-karbon-ayak-izi-takibinde-.asp...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-12-09 22:10:57 GMT)
--------------------------------------------------

Stokların Seri takibi metodu FIFO, (ilk giren ilk çıkar) veya FEFO (Son kullanma tarihi ilk biten ilk kullanılır) veya hiçbiri olabilmektedir. ...
www.tetramuh.com.tr/Dokuman/Sirus-7-00/sirus_tanitim_kitabi...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-12-09 22:11:47 GMT)
--------------------------------------------------

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7o4555x...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Binnur Tuncel van Pomeren
34 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  transnirvana
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
SKT ilk olan ilk çikar


Explanation:
Expiration date: SKT

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 27

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
İlk miadı dolan, ilk çıkar


Explanation:
Böyle yorumluyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2010-12-12 19:10:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

My eyes were not twitching though!

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emin Arı
10 hrs
  -> Teşekkür ederim.