KudoZ home » English to Turkish » Business/Commerce (general)

market exchanges

Turkish translation: Ticârî işlemler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:market exchanges
Turkish translation:Ticârî işlemler
Entered by: Ozgur Demirel

10:48 Sep 5, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: market exchanges
SİYASİ-İKTİSADİ bir kitaptan, Maurityus diye bir ülkenin ekonomi ve siyasetinden bahsediyor:

Market exchanges have become the dominant economic relationship. The disputes between the large and small estate holders were very important in politics.
Market exchanges TR'si nedir acaba?
nehirc
Ticârî işlemler
Explanation:
Bildiğimiz ticarî işlemler kastediliyor. Bunu kelime öbeğinin geçtiği cümleyi takip eden cümledeki farklı ölçekteki varlık sahiplerinin aralarında yaşanan uyuşmazlıkların siyasette etkili olduğu ifadesi tamamlıyor kanımca.
Selected response from:

Ozgur Demirel
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2piyasa kurları
TheTranslator86
5Ticârî işlemler
Ozgur Demirel
3 +2borsa işlemleri
Gülnur Seyhanoğlu


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
piyasa kurları


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 5 dakika (2011-09-05 10:54:20 GMT)
--------------------------------------------------

veya piyasa döviz kurları

TheTranslator86
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATIL KAYHAN
57 mins
  -> teşekkürler atıl bey

agree  aliyucel
1 day 6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
borsa işlemleri


Explanation:
Varlıkların alım satımı ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum.

Gülnur Seyhanoğlu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
3 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Dimitrios Kartalis
1 day 21 hrs
  -> teşekkür ederim

1 day 54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Ticârî işlemler


Explanation:
Bildiğimiz ticarî işlemler kastediliyor. Bunu kelime öbeğinin geçtiği cümleyi takip eden cümledeki farklı ölçekteki varlık sahiplerinin aralarında yaşanan uyuşmazlıkların siyasette etkili olduğu ifadesi tamamlıyor kanımca.

Example sentence(s):
  • Ticârî işlemler, en sık rastlanılan ekonomik ilişki haline gelmiştir. Siyasette, büyük ve küçük ölçekli varlık sahipleri arasındaki uyuşmazlıklar büyük önem taşıyordu.
Ozgur Demirel
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4