KudoZ home » English to Turkish » Business/Commerce (general)

Talent mobility

Turkish translation: yetenek hareketliliği


13:36 Nov 22, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: Talent mobility
Talent mobility

Şirket içi personel profilindeki kalemlerden biri olarak geçiyor
aysemines
Turkish translation:yetenek hareketliliği
Explanation:
http://goo.gl/fGCBCu

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2013-11-22 19:28:30 GMT)
--------------------------------------------------

Teşekkürler Adnan Bey
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3yetenek hareketliliği
Recep Kurt
5Beceri esnekliği
Salih1946
5(Çalışanın) yer değiştirme isteğiSalih Ay
4yetenek mobilitesi
Raffi Jamgocyan


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
talent mobility
yetenek mobilitesi


Explanation:
..


    Reference: http://www.turkishtimedergi.com/dergi/agustos-sayisi-bayiler...
Raffi Jamgocyan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 119

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
talent mobility
yetenek hareketliliği


Explanation:
http://goo.gl/fGCBCu

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2013-11-22 19:28:30 GMT)
--------------------------------------------------

Teşekkürler Adnan Bey

Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 107

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: Anlaşılır bir Türkçeylen güzel durmuş. Yanıta katılırım.
2 hrs
  -> Teşekkürler Adnan Bey

agree  ATIL KAYHAN
19 hrs
  -> Teşekkürler Atıl bey

agree  Türker Türkbayrak
2 days12 hrs
  -> Teşekkür ederim

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
talent mobility
(Çalışanın) yer değiştirme isteği


Explanation:
Her ne kadar talent mobility sözcüğü global bağlamda yetenek hareketliliği ile karşılansa da, bence bu terim, bir çalışan profili söz konusu olduğunda o çalışanın gerektiğinde şirketin yurt içi/dışı başka şubelerinde çalışmak isteyip istemeyeceğini, yani yer değiştirme isteğini önceden belirlemeyi ve çalışanın bu konudaki kararını profilinde belirtmeyi amaçlamaktadır.

Çalışan profilinde çalışana yöneltilecek yetenek hareketliliği ifadesi kastedilen anlamı vermez, hatta çalışan buna bir mana dahi veremez; ama Yer değiştirme isteğiniz? diye sorulunca ne denmek istediği rahatlıkla anlaşılır.


Example sentence(s):
  • Araştırma, adayların ülke içinde ya da ülke dışında yer değiştirme isteği ile birlikte adayın motivasyonu ve sosyal medya ilgisi üzerine odaklanmıştır.

    Reference: http://www.grafton.com.tr/isverenler-icin/arastirma-alani/
Salih Ay
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
talent mobility
Beceri esnekliği


Explanation:
Derdim

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 35