sequester-driven program

Turkish translation: (otomatik) bütçe kesintisine dayalı program

English term or phrase:sequester-driven program
Turkish translation:(otomatik) bütçe kesintisine dayalı program
Entered by: Whiz

14:22 Dec 8, 2016
English to Turkish translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: sequester-driven program
For lower-tier suppliers, sequester-driven program funding means that smaller companies will need to re-examine their own cost structures and operate leaner if they expect to remain competitive.

At the same time, OEMs will expect suppliers to assume greater responsibility for innovation and lowering the cost of technological improvements—or risk being dropped.
Whiz
Turkey
(otomatik) bütçe kesintisine dayalı program
Explanation:
"Sequestration", Amerikan Kongresi tarafından bütçe açığını kapatmak için özellikle savunma olmak üzere bir çok alanda otomatik bütçe kesintilerini içeren bir mali politikanın adıdır. 2013 yılında kabul edilen bu programa "Sequestration" adı verildi. 2013-14 yıllarında CNN vs. izleyen kişiler bu terimi çok sık duymuştur.

Bu terimi, "bütçe kesintisi" olarak çevirmek doğru olacaktır diye düşünüyorum. Kontekse bağlı olarak "otomatik bütçe kesintisi" olarak da çevrilebilir.



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-12-08 17:09:05 GMT)
--------------------------------------------------

"Sequestration" Definition:

A procedure of fiscal policy adopted by Congress as a part of the Fiscal Cliff that deals with the federal budget deficit. It forces automatic cutbacks in spending on government programs such as defense and education, then uses that money to reduce the deficit.
Selected response from:

Salih C.Riz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Haciz kaynaklı proğram
Salih1946
4 +1(otomatik) bütçe kesintisine dayalı program
Salih C.Riz
4kısıntı esaslı kaynak yaratma
MS13
4ihtiyatlı bütçe programı
mehmet eruluç
3haciz güdümlü program
ATIL KAYHAN


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
haciz güdümlü program


Explanation:
Benim anladigim kadariyla, sirketler ya istenen kanuni gerekleri saglarlar, ya da tarih olurlar, gibi bir yaklasim var. Bu ifade ile kanuni yaptirimlar vurgulanmak istenmis. Acimasiz rekabet kurallari programin gereklerini belirliyor.

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 27

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Haciz kaynaklı proğram


Explanation:
Derdim.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 39

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(otomatik) bütçe kesintisine dayalı program


Explanation:
"Sequestration", Amerikan Kongresi tarafından bütçe açığını kapatmak için özellikle savunma olmak üzere bir çok alanda otomatik bütçe kesintilerini içeren bir mali politikanın adıdır. 2013 yılında kabul edilen bu programa "Sequestration" adı verildi. 2013-14 yıllarında CNN vs. izleyen kişiler bu terimi çok sık duymuştur.

Bu terimi, "bütçe kesintisi" olarak çevirmek doğru olacaktır diye düşünüyorum. Kontekse bağlı olarak "otomatik bütçe kesintisi" olarak da çevrilebilir.



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-12-08 17:09:05 GMT)
--------------------------------------------------

"Sequestration" Definition:

A procedure of fiscal policy adopted by Congress as a part of the Fiscal Cliff that deals with the federal budget deficit. It forces automatic cutbacks in spending on government programs such as defense and education, then uses that money to reduce the deficit.



    Reference: http://www.businessdictionary.com/definition/sequestration.h...
    Reference: http://www.tusiad.us/news/976/
Salih C.Riz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef: kastedilen bu
1 hr
  -> tesekkur ederim

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ihtiyatlı bütçe programı


Explanation:
anladığım kadarıyla rekabetçi kalmak isteyen küçük ölçekli şirketler kendilerine uygun olarak bütçelerini düzenlemeleri, yani yorganına göre ayağını uzatmaları, gerekiyor.

mehmet eruluç
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

3 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kısıntı esaslı kaynak yaratma


Explanation:
http://www.dunya.com/kose-yazisi/secim-bitti-gerceklere-done...

....Sequester olarak anılan geniş çaplı (savunmadan-sigorta ödemelerine kadar) kısıntıları...

sequester - driven : kısıntı esaslı (odaklı)
program funding : programlara kaynak yaratılması

sequester - driven program funding : (yeni) programlara (başka yerlerden yapılan) kısınıtılarla kaynak yaratmak

yani bütçe olması gerekmiyor konunun, text te anlatıldığı gibi yalın yönetime geçerek, arge ve teknolojik gelişmeler sağlayarak maliyetleri düşürmek ve yeni kaynaklar yaratarak rekabetçi olmak gerekiyor.

sequester - driven (program) funding : kısıntı esaslı kaynak yaratma



    Reference: http://www.dunya.com/kose-yazisi/secim-bitti-gerceklere-done...
MS13
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8