Push / Pull

Turkish translation: itme / çekme (stratejisi)

English term or phrase:Push / Pull
Turkish translation:itme / çekme (stratejisi)
Entered by: Aziz Kural

17:55 Mar 6, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Yönetici Yönergesi
English term or phrase: Push / Pull
Influencing Energies
Push:
Going out towards the other by Persuading or Asserting
Pull:
Joining your energy with the other, moving with them by Bridging or Attracting

Şimdilik İt / Çek olarak kullandım ancak oturmuş farklı bir karşılığı var mı iş hayatında diye bir sormak istedim.
TŞKRLR
Aziz Kural
Turkey
itme / çekme stratejisi
Explanation:
Genelde kaynaklarda bu şekilde geçiyor. Yani bence doğru kullanmışsınız.
Selected response from:

Duygu Mengioğlu Neşeli
Turkey
Grading comment
Teşekkürler

http://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/itme%20stratejisi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zorlama / dahil etme
Çağatay Duruk
4İkna et ve Kazan
Salih1946
3ben dili (kullanmak)/sen dili (kullanmak)
altugk
4 -2itme / çekme stratejisi
Duygu Mengioğlu Neşeli


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
push / pull
itme / çekme stratejisi


Explanation:
Genelde kaynaklarda bu şekilde geçiyor. Yani bence doğru kullanmışsınız.


    https://www.google.com.tr/search?q=%22itme+stratejisi%22&oq=%22itme+stratejisi%22&aqs=chrome..69i57j0l5.2392j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Duygu Mengioğlu Neşeli
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

http://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/itme%20stratejisi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Baran Keki: Bence cevabınız doğru değil, push/pull strategy lojistikle ilgili ayrı birşey, burada firma kendine göre "itme/çekme" adı altında iş yapma ilkesi icat etmiş, bunun perakendecilikle, dağıtımla alakası yok.
19 mins

disagree  Salih1946: Burtada Mecazi anlamda kullanıldığı, açıklamalarda alenen verilmiş durumda!
33 mins

disagree  altugk: Baran Beyin yorumuna katılıyorum.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
push / pull
İkna et ve Kazan


Explanation:
Bence bu anlamda kullanılabilir.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 39

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
push / pull
ben dili (kullanmak)/sen dili (kullanmak)


Explanation:
Aziz Bey sanırım aradığınız şey bu. Referanslara bir bakarsanız uygun olacaktır.

İyi çalışmalar.

https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=we...

https://www.slideshare.net/canabbak/kler-arasi-lklerde-atima...

http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/44660/32044/...

altugk
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
push / pull
zorlama / dahil etme


Explanation:
Gösterebileceğim bir kaynak yok, zaten yönetim/liderlik alanında genel kabul görmüş terim çok az, literatür çok kısıtlı. "Inclusion" için "dahil etme" denildiğini gördüm daha önce, tanımı "pull" ile uyuyor. Zorlama ifadesi de da kanımca "push" tanımına uyuyor.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4