KudoZ home » English to Turkish » Chemistry; Chem Sci/Eng

blocked isocyanate

Turkish translation: bloke isosiyanat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blocked isocyanate
Turkish translation:bloke isosiyanat
Entered by: Taner Göde

21:59 Jun 29, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: blocked isocyanate
kimyasal bilesiklerden birisi..sanirim fiziksel bir islem sonucu, isosiyanat maddesi baska bir hale donusturuyorlar
Gannush
bloke isosiyanat
Explanation:
◄ bloke isosiyanat ►

doğrusu "S" ile yazılmaktadır.
***********************


PDF] Uçucu Madde Entoksikasyonlu Hastalara İlk Yaklaşım
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
isosiyanat madde grubuna giren, moleküler. yapısı C9H6N202 olan bir kimyasal bileşendir. (13) . Aromatik bir hidrokarbon olan toluen, ...
www.ttb.org.tr/STED/sted1004/ucucu.pdf - Benzer sayfalar

Endüstriyel Kumaşlar - En YENI Paylaşım Platformu
Polyester, nylon da olduğu gibi aktif amid grubu oluşturmak amacıyla, RFL muamelesi öncesi veya RFL ile beraber isosiyanat tatbik edilir. ...
www.yeniforum.gen.tr/endustriyel-kumaslar-t76520.html - 109k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PPT] BOYA TEKNOLOJİSİ EĞİTİM KURSU
Dosya Biçimi: Microsoft Powerpoint - HTML olarak görüntüle
Yağ modifiye Üretanlar ( Isosiyanat su ile reaksiyona girer.) ... ÜRETAN - İSOSİYANAT VE ALKOL. POLYESTER - PEROKSİT VE SİTİREN ...
www.abmfuar.com/sanalfuar/images/userImages/ahacioglu/BoyaK... - Ek Sonuç - Benzer sayfalar

Pigment Sanayi A.S.2-K akrilik isosiyanat primer. Klor kauçuk primer. Sulu polimer dispersiyonu. Poli(vinil-butiral) primer. Elektrodeposition kaplama. Çinko fosfat ...
www.pigment.com.tr/applicationstr.htm - 17k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] PROTE‹N OKS‹DASYONUNUN MEKAN‹ZMASI, ÖNEM‹ VE YAfiLILIKLA ‹L‹fiK‹S ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
minal k›sm›nda isosiyanat yap›ya sahiptir. Buna karfl›n al-. fa amidasyon yolu üzerinden y›k›lmada proteinin N termi-. nal bölgesinden elde edilen peptit ...
geriatri.dergisi.org/pdf.php3?id=348 - Benzer sayfalar

[PDF] YÜKSEK KALİTELİ VE EKOLOJİK PİGMENT BASKI
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
isosiyanat bazlı bloke. edilmiş. • formaldehit içermez. • uygulama miktarı: 5 - 10 .... isosiyanat esaslı fiksatör. düşük formaldehitli fiksatör ...
www20.uludag.edu.tr/~tekstil/mobaski.pdf - Benzer sayfalar

Akciğer Arşivi - Archives of Lung
Sigaranın hangi mekanizmayla katarakt oluşumunu artırdığı bilinmemekle birlikte, oksidatif hasar, sigara dumanında bulunan kadmium, isosiyanat gibi ...
www.akcigerarsivi.com/yazilar.asp?yaziid=114&sayiid=12 - 35k - Önbellek - Benzer sayfalar

Türkiye Klinikleri - Akut İnhalasyon Hasarı
Bhopal kimyasal felaketinde 200.000'den fazla insan metil isosiyanat bulutlarına maruz kalmış ve akut solunum yetmezliğine bağlı 6.000 kişi hayatını ...
www.turkiye-klinikleri.com/abstract_tr.php?id=35263 - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

Kadinvizyon
Standart halı altlıklarında stiren-butadin-lastik lateks karışımı ve poliüretan (boyar maddeler, halojenli alev geciktiricileri fosjen, isosiyanat, toluen, ...
www.kadinvizyon.com/article.php?aID=90 - 33k - Önbellek - Benzer sayfalar

Toraks 2005
UZUN SÜRELİ İSOSİYANAT MARUZİYETİ OLAN KRONİK EOZİNOFİLİK PNÖMONİ OLGUSU[916]. UYKU APNE SENDROMU TANISI VE ŞİDDETTİNİN TAHMİNİNDE HASTALARIN BİLDİRDİĞİ ...
www.toraks.org.tr/kongre2005/liste.php?h=U - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hızlı kurutma
Salih1946
5bloke isosiyanat
Taner Göde


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bloke isosiyanat


Explanation:
◄ bloke isosiyanat ►

doğrusu "S" ile yazılmaktadır.
***********************


PDF] Uçucu Madde Entoksikasyonlu Hastalara İlk Yaklaşım
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
isosiyanat madde grubuna giren, moleküler. yapısı C9H6N202 olan bir kimyasal bileşendir. (13) . Aromatik bir hidrokarbon olan toluen, ...
www.ttb.org.tr/STED/sted1004/ucucu.pdf - Benzer sayfalar

Endüstriyel Kumaşlar - En YENI Paylaşım Platformu
Polyester, nylon da olduğu gibi aktif amid grubu oluşturmak amacıyla, RFL muamelesi öncesi veya RFL ile beraber isosiyanat tatbik edilir. ...
www.yeniforum.gen.tr/endustriyel-kumaslar-t76520.html - 109k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PPT] BOYA TEKNOLOJİSİ EĞİTİM KURSU
Dosya Biçimi: Microsoft Powerpoint - HTML olarak görüntüle
Yağ modifiye Üretanlar ( Isosiyanat su ile reaksiyona girer.) ... ÜRETAN - İSOSİYANAT VE ALKOL. POLYESTER - PEROKSİT VE SİTİREN ...
www.abmfuar.com/sanalfuar/images/userImages/ahacioglu/BoyaK... - Ek Sonuç - Benzer sayfalar

Pigment Sanayi A.S.2-K akrilik isosiyanat primer. Klor kauçuk primer. Sulu polimer dispersiyonu. Poli(vinil-butiral) primer. Elektrodeposition kaplama. Çinko fosfat ...
www.pigment.com.tr/applicationstr.htm - 17k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] PROTE‹N OKS‹DASYONUNUN MEKAN‹ZMASI, ÖNEM‹ VE YAfiLILIKLA ‹L‹fiK‹S ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
minal k›sm›nda isosiyanat yap›ya sahiptir. Buna karfl›n al-. fa amidasyon yolu üzerinden y›k›lmada proteinin N termi-. nal bölgesinden elde edilen peptit ...
geriatri.dergisi.org/pdf.php3?id=348 - Benzer sayfalar

[PDF] YÜKSEK KALİTELİ VE EKOLOJİK PİGMENT BASKI
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
isosiyanat bazlı bloke. edilmiş. • formaldehit içermez. • uygulama miktarı: 5 - 10 .... isosiyanat esaslı fiksatör. düşük formaldehitli fiksatör ...
www20.uludag.edu.tr/~tekstil/mobaski.pdf - Benzer sayfalar

Akciğer Arşivi - Archives of Lung
Sigaranın hangi mekanizmayla katarakt oluşumunu artırdığı bilinmemekle birlikte, oksidatif hasar, sigara dumanında bulunan kadmium, isosiyanat gibi ...
www.akcigerarsivi.com/yazilar.asp?yaziid=114&sayiid=12 - 35k - Önbellek - Benzer sayfalar

Türkiye Klinikleri - Akut İnhalasyon Hasarı
Bhopal kimyasal felaketinde 200.000'den fazla insan metil isosiyanat bulutlarına maruz kalmış ve akut solunum yetmezliğine bağlı 6.000 kişi hayatını ...
www.turkiye-klinikleri.com/abstract_tr.php?id=35263 - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar

Kadinvizyon
Standart halı altlıklarında stiren-butadin-lastik lateks karışımı ve poliüretan (boyar maddeler, halojenli alev geciktiricileri fosjen, isosiyanat, toluen, ...
www.kadinvizyon.com/article.php?aID=90 - 33k - Önbellek - Benzer sayfalar

Toraks 2005
UZUN SÜRELİ İSOSİYANAT MARUZİYETİ OLAN KRONİK EOZİNOFİLİK PNÖMONİ OLGUSU[916]. UYKU APNE SENDROMU TANISI VE ŞİDDETTİNİN TAHMİNİNDE HASTALARIN BİLDİRDİĞİ ...
www.toraks.org.tr/kongre2005/liste.php?h=U - 19k - Önbellek - Benzer sayfalar




    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=isosiyanat&meta=cr%3...
Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31

476 days   confidence: Answerer confidence 5/5
hızlı kurutma


Explanation:
İlgili teknik belgeden alınmıştır.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12