KudoZ home » English to Turkish » Computers (general)

"crisp ve vibrant color"

Turkish translation: net ve canlı renkli grafikler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crisp and vibrant color graphics
Turkish translation:net ve canlı renkli grafikler
Entered by: Özden Arıkan

17:20 Jan 10, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computer
English term or phrase: "crisp ve vibrant color"
The LCD Monitor is capable of displaying crisp and vibrant color grphics with...
xxxallingus
net ve canlı
Explanation:
bu bayağı reklam kokuyor... e, reklamda da bence tonu tutturmak bire bir çeviriden daha önemli. o yüzden "net ve canlı renkli grafikler" daha doğru olur..
Selected response from:

Ömer Maraş
Turkey
Grading comment
Diğer arkadaşlara da önerileri için teşekkür ediyorum. Şarap konusu ise ayrı bir keyif verdi. :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5net ve canlı
Ömer Maraş
4keskin ve parlak (göze çarpan) renkUmit Altug
4keskin ve canl› renkler
Aydin Yulug


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
net ve canlı


Explanation:
bu bayağı reklam kokuyor... e, reklamda da bence tonu tutturmak bire bir çeviriden daha önemli. o yüzden "net ve canlı renkli grafikler" daha doğru olur..

Ömer Maraş
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 5
Grading comment
Diğer arkadaşlara da önerileri için teşekkür ediyorum. Şarap konusu ise ayrı bir keyif verdi. :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
keskin ve canl› renkler


Explanation:
monitorlerin görüntü kalitesini belirtmek icin yayg›n olarak kullan›lar terimler

Aydin Yulug
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
keskin ve parlak (göze çarpan) renk


Explanation:
"Crisp" ve "vibrant" sıfatları son zamanlarda monitörler, yazıcılar, tarayıcılar vb grafik kalitesini belirtmek için çok kullanılıyor. Vurgulanan görüntünün canlılığı, netliği, parlaklığı ve renklerin arasındaki kesin ayrım.

Ama bu kelimeleri çevirirken şöyle bir sorun var: bu iki kelime de aslında şarap tadımcılığında kullanılır, yani İngilizce konuşanlar bunların yananlamlarına daha vakıf ve onlar için çağrışımları daha güçlü. (Bu akşam saatinde monitörlerden daha iç açıcı bir konu aslında)

"Crisp" belirgin, rahatsız etmeyen bir şekilde keskin tadı ve asiditesi olan şaraplar için kullanılır (Muscate veya bizdeki adıyla Misket Üzümünden yapılan beyaz şaraplar). "Vibrant" da duyularla güçlü biçimde fark edilen, görünüm, tat veya aroma bakımından parlak şaraplardır. Aklınıza bu anlamları verecek başka sıfat geliyorsa onlar da kullanılabilir.

Umit Altug
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 10